شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزدو علامت دلار برای سقوط

دو علامت دلار برای سقوط

دو علامت دلار برای سقوط

تحلیل گران فنی می گویند هدف دلارهرات ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. این علامت یعنی نزول قیمت دلار. قیمت درهم نیز زیر مرز ۷ هزار تومان آمده است. این پیام چه معنایی در بازار ارز دارد؟

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد نیوز، بخش زیادی از معاملات در بازار ارز با اتکا به توصیه های فنی انجام می شود این روز تحلیل گران فنی چه می گویند: «هر بالایی،‌ فروش دارد». این پیامی است که از سوی شماری از تحلیل گران فنی باتجربه بازار به نوسان گیران مخابره شده است. از نگاه این دسته از تحلیل گران، با از دست رفتن مرز ۲۵ هزار تومانی، روند دلار نزولی شده است، در نتیجه فروش این ارز به صرفه تر از نگه داری آن است. به باور این گروه، باید زمانی اقدام به خرید دوباره کرد که نشانه هایی برای شکست مرز ۲۵ هزار تومانی در بازار وجود داشته باشد.

این دسته از تحلیل گران در حالی سیگنال فروش ارسال می کنند که شماری دیگری از معامله گران اعتقاد دارند، قیمت دلار به جاده صعودی بازخواهد گشت. از نگاه این گروه، بررسی مجموع اخبارنشان می دهد که قرار نیست روز سه شنبه در مذاکرات وین اتفاق تازه ای رخ دهد. به باور آن ها‌، این موضوع به معنای آن است که کاهش قیمت دلار به صورت هیجانی صورت گرفته است و این ارز به سرعت به کانال ۲۵ هزار تومانی بازخواهد گشت. مرز ۲۵ هزار تومانی در شرایط کنونی برای معامله گران کاهشی و افزایشی بازار ارز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

    علامت درهم به بازار دلار

    امروز،‌ عدد طلایی مورد توجه معامله گران برای درهم محدوده ۶ هزار و ۸۵۰ تومانی خواهد بود. در صورتی که قیمت درهم به زیر این عدد نفوذ کند،‌ احتمال افت قیمت این ارز تا محدوده ۶ هزار و ۷۰۰ تومان وجود خواهد داشت. افت درهم تا محدوده ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی به معنای این است که قیمت دلار در بازار داخلی ظرفیت بنیادی افت تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان را خواهد داشت. با این حال، در ماه های اخیر مشاهده شده است که دلار نسبت به افت درهم واکنش های شدیدتری را بروز می دهد. در نتیجه درهم ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی حتی می تواند دلار را تا ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی عقب ببرد. برای بازگشت بازار ارز داخلی به مسیر صعودی،‌ درهم باید به بالای خط ۷ هزار تومانی برگردد.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید