شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیرشد بورس بر شانه بزرگان

رشد بورس بر شانه بزرگان

رشد بورس بر شانه بزرگان

امروز بازار دقایق نخست خود را در مدار منفی معاملات آغاز کرد؛ اما ایجاد موج جدید تقاضا در بازار سهام منجر شد تا بسیاری از نمادها به ویژه نمادهای بزرگ بازار با رِنج مثبت همراه شوند. اتفاقی که منچر شد تا ساعت ۲۰: ۱۰صبح امروز شاخص کل با رشد ۹۳۰۰ واحدی (معادل ۰.۸ درصد) همراه باشد و شاخص هم‌‌وزن هم ۰.۱ درصد به ارتفاع خود اضافه کرده باشد.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، نکته مهم بازار امروز گذر پرقدرت شاخص کل از محدوده ۱.۲۱ میلیون واحدی بود. محدوده‌ای که همان‌طور که پیشتر هم بررسی شد، از نظر تکنیکال مقاومت مهمی در مسیر صعود بورس بود.

نقدشوندگی در بازار امروز تا حدی بهتر شده است. به طوری که ارزش معاملات خرد طی ۷۵ دقیقه نخست بازار امروز به ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. به نظر می‌رسد در صورت ادامه یافتن معاملات به این شکل، امروز بتوانیم شاهد رشد نسبی ارزش معاملات خرد باشیم. تا اینجای کار در بین صنایع پالایشی، داروسازان و خودرویی‌ها تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم دوباره پالایشی یکم، برکت، دارا یکم و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند.

    حقیقی‌ها در بازار امروز هم به قدرت در سمت فروش سهام فعالند. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۵ معاملات امروز خالص خرید حقوقی‌ها به رقم ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است. این یعنی درجه حمایت حقوقی (خالص خرید حقوقی به کل ارزش معاملات) به عدد ۱۰ درصد رسیده که در نوع خود عددی جالب توجه است. به نظر می‌رسد علت اصلی خالص خرید نسبتا بالای حقوقی‌ها، الزام صندوق‌های درآمد ثابت برای خرید خرد سهام باشد.

    در ساعت حدود درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار دارند که از این میان بیش از ۶۰ درصد نمادها با صف فروش مواجه‌اند. صف فروش‌هایی که در مجموع ارزشی حدود ۴۴۰۰ میلیارد تومان دارند. در سمت مثبت بازار هم ۳ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان همراهند.

    از نکات مهم بازار امروز اقبال بالا به نمادهای بزرگ بورس است. به طوری که به غیر از گروه خودروسازی، تمام صنایع بزرگ بورس از جمله معدنی‌ها، فلزات، پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها و بانک‌ها در مدار صعودی قرار دارند و سبزپوشند. باید دید موج صعودی بعدی بورس باز هم با محوریت نمادهای بزرگ انجام می‌شود یا نه.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید