شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسه عامل اصلی رشد بورس امروز

سه عامل اصلی رشد بورس امروز

سه عامل اصلی رشد بورس امروز

بورس امروز بالاخره مثبت شد و شاخص‌ها سبزپوش شدند. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۵ شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۳۰۰ واحدی (معادل ۰.۱ درصد) همراه شده و شاخص هم‌وزن هم بعد از یک رفت و برگشت صبح‌گاهی افت خفیفی را تجربه می‌کند.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، به نظر می‌رسد سه عامل اصلی رشد بورس امروز جهش قیمت نفت و دیگر کالاها در بازار جهانی، تصویب بسته محرک مالی ۱۹۰۰ میلیارد دلاری در مجلس آمریکا که خود می‌تواند موتور محرکی برای کامودیتی‌ها باشد و خرید خرد سهام توسط صندوق‌های درآمد ثابت باشد. البته همچنان فشار فروش در بازار سهام به شدت بالاست. به طوری که نمادهای کوچک‌تر بازار بعد از یک صعود دوباره نزولی شدند و شاخص هم‌وزن هم منفی شد. باید دید در نیمه دوم معاملات نمادهای بزرگ بازار می‌توانند مثبت بمانند یا آن‌ها هم تحت تاثیر فشار فروش سنگین بازار به محدوده منفی می‌روند.

امروز ارزش معاملات خرد رشد قابل قبولی داشته است. به طوری که تا ساعت ۱۰ ارزش معاملات خرد به بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تا اینجای کار معدنی‌ها، داروسازان و پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملات صنایع را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، اپال و برکت بیشتر از همه معامله شده‌اند.

    حقیقی‌ها در بازار امروز هم فروشنده هستند به طوری که تا پایان ساعت اول معاملات خروج پول حقیقی به بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است. نکته جالب توجه بازار امروز افزایش سهم حقوقی‌ها از کل معاملات است. به نظر می‌رسد فعال شدن صندوق‌های درآمد ثابت در سمت خرید سهام منجر به این اتفاق شده است.

    در بازار امروز تا اینجای کار ۸۳ درصد نمادها در مدار منفی معاملات قرار دارند. در این میان حدود ۷۰ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۴۹۰۰ میلیارد تمان مواجه‌اند. در سمت مثبت بازار هم ۳ درصد نمادها صف خریدهایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان دارند.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید