پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتعویق FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

تعویق FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

در حالی که خیلی‌ها امروز منتظر اعلام تصمیم درباره fatf بودند اعلام شده این تصمیم‌گیری به فروردین ۱۴۰۰ موکول شده است. اما سئوال اینجاست که تعویق این لایحه چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، در حالی که بازار سهام در شرایطی بحرانی قرار دارد و حجم و ارزش معاملات نیز به شدت کاهش پیدا کرده است  اخبار منفی نیز تشدید پیدا کرده‌اند و امروز نیز خبر تعویق بررسی FATF به فروردین ۱۴۰۰ یک شوک دیگر به بازار سهام وارد کرد. چرا تعویق FATF واکنش منفی بورس را به دنبال دارد؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با وضعیت بورس گفت: بازار سهام در شرایط خوبی قرار ندارد و حجم و ارزش معاملات نیز به شدت کاهش پیدا کرده است و فعلا چشم‌انداز بازار سهام در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نزولی است.

این کارشناس در رابطه با تعویق FATF و تاثیر این موضوع بر بازارهای موازی گفت: در حالی که امروز انس جهانی طلا روندی نزولی داشت اما قیمت طلا، سکه و دلار در ایران روندی افزایشی به خود گرفت و در این شرایط چشم‌انداز بازارهای موازی مثبت است اما تعویق FATF کورسوی امیدی که برای بورس و مذاکره وجود داشت را فعلا از بین برد.

این کارشناس در رابطه با موضوع دولت در بازار سهام گفت: دولت فعلا قید مالیات بر معاملات را زده و در شرایط نزولی بازار سهام در حال فروش اوراق بدهی است و با توجه به اینکه که در ماه‌های پایانی این دولت قرار داریم فروش اوراق بدهی تعهدات دولت بعدی را بیشتر می‌کند.

این کارشناس در رابطه با تاثیر FATF بر بازار سهام گفت: اگر FATF را نپذیریم مراودات مالی ما به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و امیدی که در بازار سهام مبنی بر مذاکرات وجود داشت از بین می‌رود. مسئله FATF سیاسی شده است و طرف مقابل مذاکرات این موضوع را به اهرمی برای فشار بیشتر اعمال خواهد کرد. با ان شرایط مذاکره‌های احتمالی هم به تعویق خواهد افتاد و بازار سهام در کوتاه‌مدت به روند فرسایشی خود ادامه می‌دهد. اما به عقیده من اگر مذاکره‌ای در کار باشد در دولت بعدی دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید