شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزبررسی آخرین وضعیت بورس های جهانی

بررسی آخرین وضعیت بورس های جهانی

در بازار مالی کشورهای اروپایی شاخص‌های کل بورس اوراق بهادار افزایش یافت. به طوری که، شاخص سهام بورس ‌یورواستاکس ۵۰، EuroStoxx ‌۵۰، ‌که در آن در هر روز ‌کاری سهام ۵۰ شرکت ‌بزرگ منطقه یورو ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می‌شود، با یک و ۵۳ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به سه هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

شاخص سهام ‌فوتسی یوروفرست ۳۰۰، FTSEurofirst ۳۰۰، که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۳۰۰ شرکت بزرگ ‌منطقه یورو، ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود با یک و ۶۳ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به یک هزار و ۵۸۴ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌استاکس ۶۰۰، Stoxx ۶۰۰، هم که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۶۰۰ شرکت کوچک، متوسط و بزرگ ۱۸ کشور اروپایی در آن ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود و تقریبا ۹۰ درصد سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های اروپایی را پوشش می‌دهد، در معاملات امروز یک و ۶۷ صدم درصد نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، افزایش یافت.

    ارزش شاخص سهام بورس ‌پاریس، CAC ‌۴۰، در ‌معاملات ‌امروز با یک و ۵۳ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به پنج هزار و ۷۹۰ واحد رسید.

    شاخص سهام بازار بورس ‌فرانکفورت ‌آلمان، Dax، هم که سهام شرکت‌های مهم صادراتی این کشور در آن در هر روز کاری ارزش گذاری و خرید و فروش می‌شود با یک و ۳۲ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۱۳ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

    شاخص سهام بورس ‌فوتسی ۱۰۰ ‌لندن، FTSE ‌۱۰۰، هم که ‌در آن در هر ‌روز ‌کاری سهام ۱۰۰ ‌شرکت ‌مهم و ‌بزرگ ‌انگلیس، ارزش گذاری و ‌خرید ‌و ‌فروش ‌می شود با یک و ۶۸ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به شش هزار و ۵۹۲ واحد رسید.

    ارزش شاخص سهام اس ام ‌آی، SMI، ‌یکی از سه ‌شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار سوییس، در معاملات ‌امروز با یک و ۵۲ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ده هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

    در بازار مالی کشورهای آسیایی شاخص‌های کل بورس اوراق بهادار در معاملات امروز حالت نوسان داشت. با این توضیح که، شاخص سهام “‌نیکی ۲۲۵”، Nikkei ‌۲۲۵، ‌یکی ‌از دو شاخص عملکرد ‌بورس اوراق ‌بهادار ‌توکیو که سهام ‌۲۲۵ ‌شرکت ‌بزرگ ‌ژاپن در آن ‌فهرست و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شوند در پایان معاملات امروز با دو و ۴۱ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۲۹ هزار و ۶۶۳ واحد رسید.

    ارزش شاخص سهام توپیکس، ‌TOPIX، ‌دیگر شاخص ‌عملکرد ‌بورس ‌اوراق بهادار توکیو، هم در پایان داد و ستدهای امروز با دو و چهار صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به یک هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

    شاخص سهام بورس اوراق بهادار ‌هنگ کنگ که پس از بورس اوراق ‌بهادار توکیو و بورس اوراق ‌بهادار شانگهای، سومین بازار ‌بزرگ بورس در آسیا، از نظر ‌ارزش بازاری به حساب می‌آید، ‌در پایان معاملات امروز ‌با یک و ۶۳ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۲۹ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

    در بازار مالی تایوان، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور Taiwan Stock Exchange Corporation در پایان معاملات امروز، با سه و سه صدم درصد کاهش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۱۵ هزار و ۹۵۳ واحد رسید.

    در بازار بورس کره جنوبی، شاخص قیمت سهام مرکب این کشور، Korea Composite Stock Price Index، در پایان معاملات امروز، با دو و ۸۰ صدم درصد کاهش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به سه هزار و ۱۲ واحد رسید.

    در بازار مالی سنگاپور، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور، sgx، با ۹۲ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به و هزار و ۹۷۶ واحد رسید.

    شاخص مرکب ‌شانگ‌های چین، یکی از مهمترین شاخص ‌های عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار چین، در پایان معاملات امروز با یک و ۲۱ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به سه هزار و ۵۵۱ واحد رسید.

    در بازار مالی استرالیا، نیز شاخص کل بورس اوراق بهادار سیدنی Sydney Stock Exchange با یک و ۷۴ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، ۲۰۲۱ به شش هزار و ۷۸۹ واحد رسید.

    در بازار مالی وال استریت، شاخص کل سهام ‌بورس ‌نیویورک شامل شاخص سهام صنعتی داو ‌جونز، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، در پایان معاملات روز کاری پیشین، در نوسان بود. به طوری که، میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‌جونز، یکی ‌از سه شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار نیویورک، با یک و ۵۰ صدم درصد کاهش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۳۰ هزار و ۹۳۲ واحد رسید.

    شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، یکی از شاخص‌های عملکرد ‌بورس اوراق بهادار نیویورک که ‌از فهرستی متشکل از سهام ‌۵۰۰ ‌شرکت مهم در ‌بازار بورس ‌نیویورک تشکیل شده است با ۴۸ صدم درصد کاهش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به سه هزار و ۸۱۱ واحد رسید.

    شاخص سهام نزدک Nasdaq، دیگر شاخص ‌عملکرد بورس اوراق بهادار ‌نیویورک که بزرگترین بازار ‌معاملات الکترونیک سهام در ‌آمریکا است، با ۵۶ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۱۳ هزار و ۱۹۲ واحد رسید.

    شاخص سهام نزدک ۱۰۰ Nasdaq ۱۰۰ هم، با ۶۳ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۱۲ زهار و ۹۰۹ واحد رسید.

    منبع: بازار
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید