شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتلاش ناکام بورس برای مثبت شدن؟

تلاش ناکام بورس برای مثبت شدن؟

تلاش ناکام بورس برای مثبت شدن؟
بورس امروز تا حدی وضعیت بهتری پیدا کرد. به طوری که حجم معاملات رشد قابل قبولی داشت و برخی از نمادها به ویژه بزرگ‌ترها توانستند از صف فروش جدا شوند.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، البته تقابل خریداران و فروشندگان سهام در بازار امروز هم به طور جدی ادامه دارد و بعد از رشد نسبی نمادها، با عرضه‌های سنگین دوباره جلوی رشد نمادها گرفته شد و بسیاری از آن‌ها به صف فروش برگشتند. باید دید در نیمه دوم معاملات امروز، خریداران می‌توانند منجر به کاهش منفی‌های بورس شود یا این رکود سنگین باز هم پایدار خواهد ماند.

تا ساعت ۱۵: ۱۰ شاخص کل بورس تهران با افت ۵ هزار واحدی (معادل ۰.۴ درصد) مواجه شده و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی ۰.۲ درصدی را تجربه کرده است. با افت امروز شاخص کل، فاصله تا کف کانال ۱.۲ میلیون واحدی به کمتر از ۱۰ هزار واحد رسیده است. شاید یکی از دلایل افزایش خریداران در بورس هم همین نزدیک شدن به کف ۱.۲ میلیون واحدی باشد.

    ارزش معاملات خرد بازار سهام طی ساعت اول معاملات به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. طی دو روز گذشته، کل ارزش معاملات روزانه بازار سهام عددی در این حدود بود. تا اینجای کار پالایشی‌ها، فلزات و بانک‌ها صنایعی هستند که بیش از همه معامله شده‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، دارا یکم و شبندر تا الان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

    دو صندوق ETF دولتی، یعنی پالایشی یکم و دارا یکم بعد از چندین روز که در رکود مطلق به سر می‌بردند امروز دوباره به صدر معاملات بورسی‌ها برگشته‌اند. این دو نماد طی ۷ روز کاری گذشته در مدار منفی معاملات بودند و هر کدام حدود ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. با توجه به دامنه ۴ درصدی این نمادها در سمت منفی، افت آن‌ها خیلی بیشتر از دیگر نمادهای بازار سهام بوده است. شاید دلیل اصلی اقبال بالای بورس‌بازان به این نمادها هم همین اصلاح بیشتر آن‌ها باشد.

    حقیقی‌ها در بازار امروز هم فروشنده‌اند. به طوری که تا ساعت ۱۰ خالص خروج پول حقیقی به بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

    امروز تعداد و ارزش صف‌های فروش تا حدی کاهش یافته است. به طوری که حدود ۷۰ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. در سمت مقابل هم تنها ۴ درصد نمادها با صف خرید همراهند. ارزش این صف‌های خرید هم فقط ۳۰۰ میلیارد تومان است.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید