جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیدر جلسه امروز فولادی‌ها در بورس چه گذشت؟

در جلسه امروز فولادی‌ها در بورس چه گذشت؟

رئیس سازمان بورس با تاکید بر دفاع مدیران صنعت فولاد از حقوق سهامداران عدالت از لغو قیمت گذارى دستورى فولاد با تعامل وزارت صنعت خبر داد و خواستار شفاف‌سازی شرکت‌ها شد.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی در نشست با مدیران فولادی گفت: مدیران صنعت فولاد وکیل میلیون‌ها سهامدار عدالت هستند و باید از حقوق آنها دفاع کنند که خوشبختانه این اراده و رویکرد اکنون برقرار شده است. تقریبا ٩٠ درصد جمعیت بطور مستقیم و غیرمستقیم با سهام عدالت در ارتباط هستند و قطعا باید از منافع آنها دفاع کرد.

وی افزود: به عنوان متولیان بازار سرمایه، خواستار شفاف‌سازی افق‌های پیش روی تولید و توسعه شرکت‌های تولیدی هستیم تا ارزندگی شرکت‌های فولادی برای سهامداران نمایان شود. بررسی‌ها بیانگر آن است شکوفایی در صنعت فولاد با توجه به وجود ذخایر و ساختارها حتمی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بورس کالا در ماهیت یک پلتفرم معاملات است، ادامه داد: این بستر معاملات تعیین‌کننده قیمت نیست بلکه مکانی را فراهم کرده که قیمت‌ها براساس عرضه و تفاضا کشف شود.بنابراین هر گونه اعمال دستوری قیمت در بورس کالا، انحراف قیمت و ضربه زدن به اقتصاد است. هر گونه دخالت در قیمت کالاها از جمله فولاد در بورس، شفافیت را کاهش می‌دهد و عدالت را نقض می‌کند. از این رو سازمان بورس طبق قانون، اجازه قیمت‌گذاری دستوری را نمی‌دهد که خوشبختانه تعامل بسیار مطلوبی با وزارت صنعت و شخص وزیر ایجاد شده است.

دهقان دهنوی افزود: هفته گذشته با معاون جدید معدنی وزیر به مجلس رفتیم و مسیری روشن و اتفاق‌های مثبتی در حوزه فولاد در حال تحقق است. چشم‌انداز بازار فولاد بسیار درخشان است. بنابراین به همت تلاش‌های زیادی که در دست اجرا است، تمام اقدامات انجام خواهد شد تا تمام زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود.
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید