سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ ریزش شاخص کل،...

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ ریزش شاخص کل، حقیقی‌ها را فراری داد

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ ریزش شاخص کل، حقیقی‌ها را فراری داد

افراد حقیقی امروز هزار و ۹۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین، در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۹۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی سه هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «ماشین‌آلات و تجهیزات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فولاد» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «دشیمی»، «سیستم» و «تکسا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۱۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شیمی داروئی داروپخش‌ با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۶۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی صنایع 99.10.23

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی 99.10.23

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید