پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیقوانین خلق‌الساعه و آشفتگی بازار

قوانین خلق‌الساعه و آشفتگی بازار

ادامه روند مثبت بازار طی روزهای آینده

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بزرگترین رکن بازار سرمایه باید اعتماد باشد، گفت: با توجه به شرایط موجود بازار طی روزهای آینده روند مثبت خود را ادامه خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش رتبه آنلاین، محمود گودرزی در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره وضعیت بازار اظهار کرد: قوانین و مقررات خلق‌الساعه موجب آشفتگی بازار می‌شود و اینکه ناگهان وزیر صمت تصمیم به نرخ‌گذاری فولاد بگیرد و با ایجاد رانت، پول از جیب سهامداران خارج شود اقدام جالبی نیست.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این نوع تصمیمات ریسک بزرگی برای بازار محسوب می‌شود و اگر این تصمیم اجرایی می‌شد چه‌بسا در سایر صنایع نیز ممکن است این اتفاق صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین رکن بازار سرمایه باید اعتماد باشد، گفت: اگر اعتماد در بازار سرمایه خدشه‌دار شود وضعیت به هم خواهد ریخت که ریزش بازار شاهدی بر این مدعی است و بلافاصله پس از مخابره شدن خبر درباره ملغی شدن این دستورالعمل، بازار واکنش مثبت نشان داد.

گودرزی خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیف شدن ریاست جمهوری آمریکا، گزارش مثبت شرکت‌ها و کم شدن دخالت‌های دولتی، بازار ظرفیت رشد و بالا رفتن را دارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با اقدامات حقوقی‌ها، اعتماد بازار به سهم‌های بزرگ از بین رفته و سهامداران به سمت سهام کوچک متمرکز شدند و به همین دلیل طی روز‌های اخیر شاخص کل منفی و شاخص هم‌وزن مثبت بود.

وی درباره تأثیرگذاری نرخ دلار نیز گفت: پیش‌بینی بر ریزش دلار وجود دارد و بازار به همین دلیل این نوع اخبار را پیش‌خور می‌کند، اما برخی در این پیش‌بینی‌ها کاهش قیمت دلار را بیش‌ازاندازه ریزشی تصور می‌کنند که با توجه به شرایط امکان‌پذیر نیست.

گودرزی افزود: حتی اگر آمریکا به برجام برگردد قاعدتاً وضعیت شرکت‌ها با توجه به کاهش محدودیت‌ها بهتر خواهد شد و فعالیت شرکت‌ها افت دلار را پوشش خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اگر بازار بخواهد بیش‌ازاندازه به ریزش دلار واکنش نشان دهند احساسی خواهد بود و بازخواهد گشت.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود بازار طی روزهای آینده روند مثبت خود را ادامه خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید