حقوقی ها پیشران بورس شدند /بزرگان قد علم کردند +اینفو

در معاملات امروز بورس، حقیقی‌ها دنباله‌رو حقوقی‌ها بودند و با خرید سهم‌هایی که مورد حمایت معامله‌گران حقوقی بودند به رشد شاخص کمک کردند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در معاملات روز ‌یکشنبه، شاخص کل بورس 20 هزار و 822 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 306 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 843 واحد بالا آمد و در رقم 466 هزار و 653 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 227 واحد صعود کرد و به رقم 19 هزار و 75 واحد رسید.

رشد قیمت بزرگان

امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های بزرگ بازار سهام افزایش یافت. فولاد (فولاد مبارکه)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بزرگانی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

پیشرانی حقوقی ها

در معاملات امروز حقیقی‌ها دنباله‌رو حقوقی‌ها بودند و با خرید سهم‌هایی که مورد حمایت معامله‌گران حقوقی بودند به رشد شاخص کمک کردند. از جمله این نمادها می‌توان به سهام فولاد اشاره کرد که ابتدا مورد حمایت حقوقی‌ها قرار گرفت و در پایان معاملات 76 درصد خریدها به سهام‌داران حقیقی تعلق داشت. این رقم برای شستا 95 درصد و برای فملی 88 درصد بود.

بورس

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 324 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه 10 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 3.25 درصد افزایش یافت و به رقم 13 هزار و 680 میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 730 میلیارد تومان شد که نسبت به روز ‌‌شنبه افزایش 5 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 34 درصد کاهش یافت و به رقم 758 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای دومین روز پیاپی با صف‌ خرید 240 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز برای چهارمین روز پیاپی به نماد دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 268 میلیارد تومانی داشت. پس از بانک دی، گدنا (تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک)  و حآسا (آسیا سیر ارس) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس نمادهای سیستم، وسینا، سغرب، تکشا، شنفت، وتوشه، لبوتان با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشتند. در فرابورس نیز قیمت بازار نمادهای مادیرا، زبینا، شتوکا، غصینو، توریل، ولشرق، کرمان، غفارس، حریل، کشرق، ولبهمن و قاسم 5 درصد رشد داشتند و بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

ترس بورس از فولاد ریخت؟

نقشه بورس