پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمواد اولیه صنعت خودرو باید در بورس عرضه شود

مواد اولیه صنعت خودرو باید در بورس عرضه شود

مواد اولیه صنعت خودرو باید در بورس عرضه شود

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: عرضه و قیمت گذاری مواد اولیه صنعت خودرو باید در بورس انجام شود.

به گزارش رتبه آنلاین از باشگاه خبرنگاران، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه‌ سازان با اشاره به نیاز فوری به تخصیص مواد اولیه یارانه‌ای به قطعه‌سازان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت، گفت:در هر کشوری برای تامین مواد اولیه واحد های تولیدی از سرمایه دولتی استفاده می شود.

او بیان کرد: در کشورهای پیشرفته به هیچ عنوان خام فروشی انجام نمی شود و از طریق تولید از تمام منابع خود استفاده می کنند، اما در کشور ما تولید کننده فراموش شده است و مواد اولیه داخلی با رقم سنگین در اختیار تولید کننده قرار می گیرد.

سخنگوی انجمن قطعه‌ سازان تشریح کرد:واحد های تولیدکننده مواد اولیه باید وارد بورس کالا شوند، این کار باعث حفظ و ارتقای آنها و کاهش قیمت ها می‌شود زیرا مواد اولیه ترجیحی در اختیار بنگاه ها قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید تولید حفظ شود، ادامه داد: تولید کننده‌ها در سال ۹۹ با زیان انباشته رو به رو هستند و دفاتر تولید کننده‌ها مورد حسابرسی قرار گرفته اند. سازمان امور مالیاتی باید به فکر بدهی تولید کننده‌ها باشد. علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی باید به لیست بیمه‌ای توقف یا تنفس بدهد،در حال حاضر تامین اجتماعی از واحدهای تولیدی لیست بیمه و حق بیمه می‌خواهد که همین امر باعث بیکاری می‌شود.

سخنگوی انجمن قطعه‌ سازان با بیان اینکه طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک در کمیسیون صنایع و معادن مجلس رای آورده و قرار است مکانیزم تنظیم و فروش خودرو را به صورت ساختاری اصلاح شود، گفت:  بحث فروش خودرو باید از فضای قرعه کشی و صف طولانی خارج و در  بورس کالا عرضه شود، نحوه عرضه، تقاضا و قیمت گذاری در عرضه خودرو در بورس کالا لحاظ می‌شود.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل قطعه سازان بحث تامین مالی است و خودروساز در اسرع وقت مطالبات قطعه سازان را پرداخت کند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید