جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیراه‌های جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام

راه‌های جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام

بورس نمایه

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد نهادهای مالی در بازار سرمایه توضیحاتی داد.

به گزارش رتبه آنلاین از مشرق، راضیه صباغیان مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا در خصوص نحوه نظارت بر نهادهای مالی بورس تصریح کرد: نظارت ما از طریق ارتباط آنلاین و لحظه‌ای بر تمام اطلاعاتی است که صندوق‌های مختلف از نحوه انجام معاملات دارند.

او افزود: نظارت مستمر بر تمام خرید و فروش‌ها، درخواست‌های صدور و ابطال سفارش معاملات، اینکه چه کسانی سرمایه گذاران صندوق هستند و  گزارش‌هایی که نهادهای مالی باید منتشر کنند ، انجام می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در سایر نهادها، بازرسی‌های موردی و دوره‌ای داریم. تمام نهادهای مالی باید نیروهای متخصص این حوزه را برای مجوز گرفتن به سازمان بورس معرفی کنند و بعد از آن هم باید این افراد حضور داشته باشند تا گزارشاتی که همکاران بنده از نهادها می‌گیرند به روز باشد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تاکید کرد: مقرر شده تا به منظور بیشتر شدن شفافیت، تمامی صورت‌های مالی نهادهای مالی اعم از صندوق‌ها در سایت کدال در دسترس عموم قرار بگیرد.

نکات مهم برای جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام

صباغیان در خصوص توصیه به سرمایه گذاران در بخش خرید سهام و جلوگیری از ضرر و زیان در معاملات بورس گفت: سرمایه گذاران باید از افرادی که مجوز فعالیت مشاوره سرمایه گذاری داشته باشند مشاوره بگیرند که ممکن است شرکت سبدگردان یا تامین سرمایه یا سایر نهادهای مالی مجوزدار باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان بورس قبل از اعطای مجوز به افرادی که قصد تأسیس شرکت آموزش مفاهیم بورس را دارند سوابق تحصیلی آن‌ها را بررسی کرده تا از آگاهی این افراد برای آموزش مطمئن شود. پس از اطمینان از سوابق تحصیلی عدم سوء پیشینه کیفری و تخلفاتی در بازار بورس بررسی و در نهایت توانگری آن فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در مرحله بعدی ممکن است سرمایه گذار بخواهد پول خود را در اختیار نهادهای مالی قرار ‌دهد تا مدیریت پرتفوی این شخص را هم در اختیار بگیرند، این کار باید در قالب عقد قرارداد بین سرمایه گذار و شرکت سبدگردان انجام گیرد و  میزان ریسک پذیری و سطح دارایی فرد در آن مشخص ‌شود که ممکن است سرمایه گذار خودش ارزیابی کند یا به وی توصیه هایی شود.

صباغیان تاکید کرد: در سایت بسیاری از نهادهای مالی اعم از کارگزاران، تامین سرمایه‌ها و شرکت‌های پردازش، مطالب آموزشی مفیدی قرار داده شده است که توصیه می‌شود سرمایه گذاران آن را مطالعه کرده و با آگاهی کامل اقدام به انجام معاملات و سرمایه گذاری کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید