جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیخریداران مانع افت بورس می‌شوند؟

خریداران مانع افت بورس می‌شوند؟

خریداران مانع افت بورس می‌شوند؟

بورس امروز را در مدار مثبت آغاز کرد اما فشار فروش در بازار به حدی بالا بود که شاخص‌ها رفته رفته در مسیر نزولی قرار گرفتند. به طوری که تا ۱۰: ۱۵ امروز شاخص کل حدود ۷ هزار واحد (معادل ۰.۵ درصد) از ارتفاع خود را از دست داده و رشد شاخص هموزن هم به ۰.۴ درصد محدود شده است.

 به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، در چنین شرایطی دو سناریو برای نیمه دوم بورس امروز مطرح است. این که بورس با صف‌های فروش سنگین مواجه می‌شود یا خریداران اجازه غلبه چنین فضایی بر بازار را نمی‌دهند.

حالا با وجود خریداران قوی و ارزش معاملات بالا احتمال می‌رود که ترس این دسته از فروشندگان فروکش کرده است. به همین دلیل یکی از احتمالات نیمه دوم بازار امروز هم تداوم زد و خوردها بین خریداران و فروشندگان سهام است. در چنین شرایطی انتظار می‌رود بورس امروز کم‌نوسان به کار خود پایان دهد و بازار قفل در صف فروش‌ها نشود.

اما احتمال دوم این است که فضای ترس بر بورس‌بازان دوباره غلبه کند و کسی خریدار جدی سهام نباشد. در چنین شرایطی احتمالا نمادها تحت تاثیر فروشندگان قدرتمند منفی‌تر شوند و صف‌های فروش بیشتری تشکیل شود.

با توجه به این دو سناریو، به نظر می‌رسد نیمه دوم بورس امروز نیمه‌ای مهم و تعیین‌کننده برای شناخت رفتار معامله‌گران باشد. البته به ظور کل به نظر می‌رسد تقاضای قوی منجر به کاهش ترس سهامداران شده است و احتمال برآورد سناریو اول بیشتر به نظر می‌رسد.

بازار به روایت آمار

ارزش معاملات خرد یک ساعت اول معاملات امروز به ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که سطوح قابل قبولی برای ۷۵ دقیقه است و نشان از تداوم جذابیت سهام برای معامله‌گران دارد.

خالص خرید حقیقی‌ها تا این ساعت به حدود ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است. که نشان از میل بالای حقیقی‌ها برای خرید سهام دارد.

در ساعت ۱۰: ۱۵ صبح امروز، حدود ۱۰ درصد از نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. اما در سمت مقابل ۳۰ درصد نمادها صف خریدهای ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را شاهدند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید