جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیمزیت عرضه زنجیره فولاد در بورس

مزیت عرضه زنجیره فولاد در بورس

مزیت عرضه زنجیره فولاد در بورس

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس امضاهای طلایی حذف شده و قاعده اصولی بر بازار حاکم می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از خانه ملت، روح اله ایزدخواه درباره ساماندهی بازار فولاد گفت: کمیسیون صنایع و معادن در طرح تولید و توسعه پایدار زنجیره فولاد، تولیدکنندگان را ملزم کرده تا تمامی محصولات زنجیره فولاد را در بورس عرضه کنند که این روند موجب افزایش شفافیت و تنظیم گری بیشتر در زنجیره می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی که تنها بخشی از فولاد در بورس عرضه می‌شود بازار دوگانه ایجاد شده و به نوسانات بازار دامن زده می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس طرح کمیسیون صنایع مجلس، صادرات فولاد منوط به مازاد عرضه بر تقاضا است، اضافه کرد: با عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس امضاهای طلایی حذف شده و قاعده اصولی بر بازار حاکم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حذف معافیت مالیاتی از صادرات فولاد، ادامه داد: از آنجا که فولاد بدون لحاظ مشوق نیز در بازار هدف متقاضی دارد، می‌توان با حذف معافیت مالیاتی از فرآیند صادرات، از خام فروشی جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد سود کمتری از شفاف‌سازی می‌برند، با اصلاح زنجیره فولاد مخالف هستند زیرا تنظیم‌گری از سودهای باد آورده جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید