جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیواکنش منفی بورس به مجلسی‌ها

واکنش منفی بورس به مجلسی‌ها

در حالی که جلسه علنی مجلس برای حمایت از بازار سهام در حال برگزاری است و رئیس‌کل بانک‌مرکزی نیز افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد، اما روند بازار سرمایه با شروع معاملات امروز نزولی شد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، تمایلات بازار سهام به شدت منفی است و همین موضوع باعث می‌شود تا به اخبار مثبت واکنش مثبت نداشته باشد و به نوعی بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا عقب‌نشینی کرده است و به نظر می‌رسد تا مشخص نشدن تکلیف انتخابات آمریکا و به تبع آن قیمت دلار روند بازار نوسانی خواهد بود.
با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث ریزش 1.71 درصدی شاخص کل بازار سهام شد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد ریزش کرد و این نشان از کلیت منفی بازار سهام و همچنین صف‌های فروش زیاد است.
در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پاکشو، شاروم، شصدف و شسینا نمادهایی هستند که در گروه شیمیانی در مدار مثبت معامله می‌شوند.
در جریان جلسه علنی مجلس برای جمایت از بازار سهام موضوعات قیمت‌گذاری فولاد و نرخ سود بانکی مد نظر کمسیون اقتصادی قرار گرفت.
عرضه در بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا باعث ریزش بازار سهام است اما بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار سهام انتخابات آمریکا را پیش‌خور کرده است و حتی در صورت وقوع بدترین سناریوها بعد از انتخابات آمریکا ریزش جدی نخواهیم داشت.
نمادهای فملی، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام داشتند و همچنین صف‌های فروش کاوه، فخوز، وبملت، وبصادر و خودرو جمع‌اوری شدند.
ریزش بازار سهام طولانی شده است و به نظر می‌رسد به لحاظ تکنیکالی باید روند بازار سهام بهبود پیدا کند اما متغییرهای بازار سهام از جمله قیمت دلار انتظار انتخابات آمریکا را می‌کشند.
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید