شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسهام عدالت و روزه سکوت مدیران بورس

سهام عدالت و روزه سکوت مدیران بورس

سهام عدالت و روزه سکوت مدیران بورس/ پشت پرده عرضه سهام عدالت در تابلو اصلی

در حالی که طبق تصمیم سازمان بورس مقرر شده سهام عدالت در تابلوی دوم بازار عرضه شود، اما طی روز‌های اخیر شاهد عرضه این سهام در تابلو اصلی بازار هستیم.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، در حالی که پس از مشکلاتی که در عرضه سهام عدالت در بورس به وجود آمد و موجب گلایه شدید سهامداران شد، سازمان بورس تصمیم گرفت تابلو معاملاتی این نوع سهام را جدا کند.

این جداسازی به این دلیل صورت گرفت تا هم از مشکلات موجود سهامداران کاسته شود و هم مانع تاثیرگذاری حجم انبوه عرضه سهام بر بازار شود.

در حالی که بورس پس از هفته‌ها افت، چند روزی بوده که کمی حال و روز بهتری پیدا کرده اما؛ بلافاصله پس از بهتر شدن شرایط بازارسرمایه بر خلاف تصمیم گذشته سازمان بورس مبنی بر عرضه سهام‌عدالت در تابلو دوم، طی روز‌های اخیر شاهد عرضه سنگین این نوع سهام در بازار هستیم که موجب شد تا مجددا بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد و موجب خروج بخش زیادی از نقدینگی از بازار و افت شاخص شده است.

در حالی شاهد عرضه سهام عدالت در تابلو اول بازار هستیم که نهاد ناظر بورس به راحتی از کنار این موضوع عبور می‌کند و مانع تضییع حقوق سهامداران نمی‌شود.

علی رغم تماس‌های مکرر خبرنگار بورس نیوز، برای پیگیری این موضوع، یا مسئولان سازمان بورس پاسخی به این تماس‌ها ندادند و یا اینکه با شانه خالی کردن از بار مسئولیت، پاسخگویی را مربوط به واحد خود ندانسته و به نوعی یکدیگر محول کردند.

در حالی که حجم زیادی از سهامداران توقع دارند مسئولان سازمان بورس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل کنند، اما ظاهرا این مدیران روزه سکوت گرفته و ترجیح می‌دهند با مصلحت اندیشی حقوق سهامداران پایمال شود.

این در حالی است که آمار دقیقی از میزان عرضه سهام عدالت از سوی مسئولان اعلام نشده و هیچ اطلاعاتی از فروش روزانه این سهام ارائه نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید