پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبازار سهام، تنها بازار جذاب سرمایه گذاری

بازار سهام، تنها بازار جذاب سرمایه گذاری

تالار

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: از آنجایی که بازار سهام تنها بازار جذاب و امن برای سرمایه گذاری است، باید تمهیدات توسعه بیشتر بازار سرمایه و تعمیق بخشی آن را فراهم کرد تا منجر به افزایش تولید و شکوفایی اقتصاد شود.

به گزارش رتبه آنلاین، میرسجاد مسجد موسوی در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در خصوص نوسانات نرخ ارز و رشد قیمت محصولات تمام شده بیان کرد: از آنجایی که شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اکثرا صادرات محور هستند، از رشد نرخ ارز تاثیر می گیرند، اما بهتر است ثبات نرخ ارز حتی در رقم های بالا ایجاد شود تا شرکت ها هم فعالیت بهتری داشته باشند، در حال  حاضر تکلیف صادرات و واردکنندگان مشخص نیست و هر روز باید با یک قیمت متفاوت معاملات خود را دنبال کنند.

وی افزود: واکنش منفی بازار سرمایه به رشد قیمت دلار کمی دور از انتظار است و به نظر می رسد در آینده نزدیک با توجه به رشد سود شرکت ها بازار سهام نیز رفتار متفاوت و صعودی داشته باشد.

مسجد موسوی اظهار کرد: با توجه به گرانی و رکود بازارهای مختلف در کشور، بازار سرمایه یکی از ارزان ترین و جذاب ترین بازارها محسوب می شود، البته که هنوز هم شرکت هایی وجود دارند که ارزش سهامشان بالاتر از ارزش ذاتیشان باشد اما انتخاب درست و سرمایه گذاری بلند مدت یک ضمانتی برای سوددهی معقول در این بازار است باید گفت بازار سرمایه همیشه فرصت صعود دارد.

وی در خصوص پیش بینی فعالیت بازار در نیمه دوم سال با اشاره به اینکه برخی ریسک های سیاسی و اقتصادی در بازار وجود دارد، گفت: با توجه به اصلاحی که در بازار سرمایه اتفاق افتاد همچنین استراحت چند ماهه شرکت ها در رابطه به ویروس کرونا، هم اکنون وقت معاملاتی بر پایه منطق است چراکه شرکت ها با مدیریت و اتخاذ پروتکل های بهداشتی وقفه فعالیت خود را جبران کردند و قیمت های ارزنده سهام آنها جذابیت خرید را بیشتر کرده است، از طرفی رکود بازارهای موازی هم باعث شده تا بازار جذابی به جز بازار سرمایه وجود نداشته باشد. در عین حال باید شرایط را برای توسعه و تعمیق بیشتر بازار سرمایه فراهم کرد تا شاهد رونق تولید و به دنبال آن رونق بازار اولیه باشیم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید