دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزسرمایه‌ های بورس راهی بازار سکه شد!

سرمایه‌ های بورس راهی بازار سکه شد!

سرمایه‌ های بورس راهی بازار سکه شد!

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهارکرد: در روزهای اخیر با وجود نوسانات نزولی طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با نوسان صعودی همراه بوده و علت اصلی هم افزایش قیمت ارز است.

به گزارش رتبه آنلاین از تسنیم، وی با تأکید براینکه دلار بالای ۲۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه قیمت‌ها را افزایش داده است، تصریح کرد: تقاضا برای خرید طلای آبشده و سکه بسیار زیاد شده است؛ تقاضای غیرمعقول در بازار ایجاد شده که نوسانات شدید قیمتی را نیز به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: افزایش تقاضای غیرمعقول در بازار موجب شده تا قیمت طلا بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر سکه بالای ۱۴ میلیون تومان تعیین شود.

به گفته محمد ولی، سرمایه‌هایی که قبلاً در بازار بورس و ملک و… بود راهی بازار طلای خام و سکه شده است؛ قبلاً افراد می‌توانستند با ۳۰۰-۴۰۰ میلیون تومان در بازار مسکن معاملاتی داشته باشند ولی الان دیگر نمی‌توان با این سرمایه‌ها خرید و فروش انجام داد و افراد راهی بازار سکه شده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا از ورود خانم‌های خانه دار نیز به بازار طلای آبشده و سکه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر تقاضای خرید سکه از سوی خانم‌های خانه دار نیز بالا رفته است؛ افزایش تقاضا موجب افزایش نوسان در بازار شده و همین موضوع دست و پا گیر صنعت طلا شده است.

وی تأکید کرد که عرضه و تقاضا در بازار تنظیم نیست و تقاضای غیرمعقول موجب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است؛ هیچ داد و ستدی برای مصنوعات طلا انجام نمی‌شود.

وی البته تأکید کرد که حباب سکه امروز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و ادامه داد: هم اکنون در بازار سبزه میدان، قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

امروز در بازار جهانی قیمت هر اونس طلا ۱۸۸۶ دلار تعیین شده و در بازار داخلی نیز هر مثقال طلا با قیمت ۵ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود.۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید