شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیورود نقدینگی و استقبال از ETF پیش رو

ورود نقدینگی و استقبال از ETF پیش رو

ورود نقدینگی و استقبال از ETF پیش رو
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران عنوان کرد: به دلیل ادامه داشتن ورود fresh money از صندوق‌های دوم و سوم دولتی نیز مانند دارایکم استقبال خواهد شد.
به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، وزن دادن به عرضه‌های دولت در قالب ETF‌های آینده را می‌توان تنها تحلیل فعالان بازار از بورس عنوان کرد. صندوق دارایکم از جمله صندوق‌های قابل معامله دولت بود که با استقبال خوبی روبرو شد. در واقع می‌توان تجربه موفق ETF اول (صندوق دارایکم) را فضایی برای تشویق دولت به انتشار صندوق‌های دارا دوم و سوم دانست.
حمید علیخانی، مدیر عامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران در خصوص ETF بعدی که به بازار عرضه می‌شود گفت: به دلیل روند ورود fresh money از این صندوق نیز مانند صندوق اول استقبال صورت خواهد گرفت. 
این کارشناس بازار سرمایه آزادسازی بخش دوم سهام عدالت را نیز بررسی و اظهار کرد: با توجه به اینکه در آزادسازی بخش اول علاقه‌ای به فروش از سوی سهامداران احساس نشد، بنابراین در مرحله دوم نیز حرکت سهامداران این سهام قابل پیش بینی بوده و بررسی روند قبل و کسب تجربه نشان می‌دهد که تاثیری بر بازار سرمایه نداشته باشد.
دارا یکم در روز‌های اول بالاتر از ارزش NAV معامله میشد و اظهار نظر‌ها و دخالت‌هایی که در این مورد صورت گرفت و نیز تغییر زمان معاملات این صندوق، در منفی شدن این صندوق بی تاثیر نبوده  اما با توجه به رشد دارایکم، به نظر می‌رسد از دارا دوم استقبال خوبی به عمل خواهد آمد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید