پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزدولت‌های اروپایی بدهی‌های خود را کم کردند

دولت‌های اروپایی بدهی‌های خود را کم کردند


متوسط نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا به ۸۰.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ متوسط نرخ بدهی های دولتی به تولید ناخالص داخلی در سطح ۱۹ کشور عضو منطقه یورو از ۸۶.۵ درصد در سه ماهه نخست به ۸۶.۴ درصد کاهش پیدا کرد. این کاهش در سطح اتحادیه اروپا محسوس تر بوده و از ۸۱.۱ درصد در سه ماهه نخست به ۸۰.۵ درصد در سه ماهه منتهی به ژوئن رسیده است.

از میزان بدهی‌های فوق ۱۵.۶ درصد بدهی‌های دولتی در سطح منطقه یورو و ۱۳.۷ درصد بدهی ها در سطح اتحادیه اروپا به شکل وام بوده است. وام درون اتحادیه‌ای نیز که به شکل وام یک دولت عضو به دولت دیگر پرداخت شده است در سطح منطقه یورو دو درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۱.۵ درصد اندازه گیری شده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید