شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهری1200 شهر بازی در ایران

1200 شهر بازی در ایران

نائب رئیس انجمن صنفی شهربازی داران ایران از وجود یک هزار و 200 شهربازی کوچک و بزرگ در کشور خبر داد. 

به گزارش رتبه آنلاین، محمدمراد سلگی در برنامه « کالای ایرانی » رادیو اقتصاد افزود: حداقل ورودی این شهربازی ها بطور متوسط در سال به 700 میلیون نفر می‌رسد.
وی ادامه داد: ساخت، تجهیز و راه اندازی وسائل شهربازی در کشور از سال 1388 زیرنظر مستقیم شرکت های بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود.
نائب رئیس انجمن صنفی شهربازی داران ایران گفت: خوشبختانه از سال 1392 تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این دستگاه ها در واحدهای کارگاهی دارای مجوز، نشان استاندارد و همینطور زیرنظر مهندسان کنترل کیفیت در حال تولید است.
وی افزود: تولید تمامی وسائل شهر بازی در داخل مطابق استاندارد روز دنیا بوده و استفاده از این تجهیزات جای هیچ گونه نگرانی نیست.
سلگی در ادامه این مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به این جمله که کمترین حوادث شهر بازی در آسیا مربوط به ایران است، اظهارداشت: برخی دستگاه ها شهر بازی ساخت داخل شاید به ظاهر از نظر آبشن و زیبایی نتوانند با کشورهای اروپایی رقابت کنند اما به لحاظ کنترل و کیفیت حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای بین المللی دارند.
وی تصریح کرد: ساخت، تجهیز و راه اندازی وسائل شهربازی اهم از فصلی ( روباز ) و سالن های سر پوشیده چهار فصل به همت کارشناسان فنی، مجرب و دارای دانش و فناوری روز دنیا انجام می شود.
نائب رئیس انجمن صنفی شهربازی داران کشور گفت: ایران امروز از وجود سازندگان توانمندی در زمینه تجهیزات شهربازی بهره مند است.
وی ضمن اشاره به اجرای طرح گرید بندی سازندگان درجه دو و سوم وسائل شهربازی در کشور از سوی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: تجهیزات مورد استفاده در شهربازی ها باید از کیفیت، ایمنی و استاندارد لازم برخوردار باشند که خوشبختانه نظارت و کنترل کافی در روند تولید این اقلام به نحو احسن درمملکت صورت می گیرد.
سلگی در ادامه ضمن اشاره به اینکه هم اکنون 10 درصد تولیدات ساخت داخل در حوزه شهربازی روی ریل صادرات قرار می گیرد، یادآورشد: بدون شک با حمایت دولت ضمن ارتقای کیفیت تولیدداخلی می تواند میزان صادرات را از 10 به بیش از 50 درصد افزایش داد.
برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید