دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهگفت‌وگو«گلاب زهرا» طلایه دار کشاورزی ارگانیک

«گلاب زهرا» طلایه دار کشاورزی ارگانیک

 یکی از مسئولان شرکت گلاب زهرا گفت: این شرکت پیشرو و طلایه دار کشاورزی ارگانیک در ایران است. 
نوشین سرلتی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: شرکت گلاب زهرا در سال 1378 با پشتکار و رعایت دقیق اصول کشت ارگانیک گلستان های محمدی و رعایت استانداردهای تولید ارگانیک در فرآیند استحصال گلاب، روغن گل سرخ و بسته بندی در شیشه های مرغوب به عنوان نخستین واحد کشت و صنعت در کشور نشان ارگانیک را از انجمن خاک انگلستان یکی از معتبرترین نهادهای بین المللی در زمینه اعطای گواهی ارگانیک دریافت کرد.
وی همچنین اظهارداشت: گلاب و اسانس تولیدی این شرکت بواسطه کیفیت بی نظیر و ارگانیک بودن به اروپا و دیگر کشورهای جهان صادر می شود.
سرلتی از مسئولان شرکت گلاب زهرا گفت: نخستین پاجوش های گل محمدی در سال 1356 بوسیله همایون صنعتی زاده از کاشان وارد منطقه لاله زار کرمان و پس از به بار نشستن گل های محمدی و نصب چند دیگ تقطیر سنتی فعالیت «گلاب زهرا» آغاز شد.
وی افزود: اکنون شرکت مزبور به همت بنیان گذاران (شهین دخت سرلتی و همایون صنعتی زاده) و پرسنل دلسوز این مجموعه بزرگترین واحد تولید گلاب گیری در کشور است.
سرلتی اظهارداشت: سرآغاز کشت گل محمدی در منطقه لاله زار کرمان با گرایش کشاورزان منطقه به کشت خشخاش هم زمان شده بود از اینرو بنیان گذاران «گلاب زهرا» ابتدا به کشاورزان منطقه گل کاری و با پرداخت وام های قرض الحسنه و قول خرید تمامی گل های حاصله به تشویق توسعه کشت گل محمدی اهتمام ورزیدند.
وی گفت: بنیان گذاران شرکت مزبور با تلاش فراوان موفق شدند کشت «گل محمدی» را جایگزین «خشخاش» و «گلاب» را جایگزین «تریاک» و سرنوشتی متفاوت برای کشاورزی این منطقه رقم بزنند.
سرلتی افزود: توسعه کشت گل محمدی در منطقه لاله زار در ارتقا درآمد و رفاه کشاورزان زحمت کش تاثیر مهمی داشته و مانع مهاجرت و حاشیه نشینی روستائیان به شهر کرمان شده است.
وی یادآورشد: ناگفته نماند رونق اقتصادی منطقه به واسطه گلزارها مهاجرت معکوس ساکنان از کرمان به لاله زار را نیز به دنبال داشته است.
برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید