پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکمترین و بیشترین هزینه غذا درجهان

کمترین و بیشترین هزینه غذا درجهان

مونا مشهدی رجبی :یکی از هزینه‌های خانوارها، صرف غذا در رستوران است و اگر قیمت غذای عرضه شده در رستوران‌ها متناسب با سطح درآمد مردم باشد، استقبال از آنها بیشتر می شود.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از وب سایت Nationmaster، متوسط قیمت یک وعده غذای معمولی برای دو نفر در یک رستوران با قیمتهای متوسط- نه رستوران لوکس با قیمتهای بالا- بیت ۵ دلارتا ۱۳۱.۹۰ دلار است.

طبق این رده بندی مردم نروژ برای صرف غذای دو نفره در یک رستوران معمولی باید ۱۳۱.۹۰ دلار بپردازند. موناکو در این رده‌بندی جایگاه دوم را دارد و متوسط قیمت غذا برای دو نفر در این کشور برابر با ۱۲۲.۹۰ دلار امریکا است. صرف غذای دو نفره در یک رستوران معمولی در سوییس ۱۱۲.۲۸ دلار، در دانمارک ۱۰۰.۲۲ دلار و در لوکسامبورگ ۹۹ دلار هزینه دارد.

متوسط هزینه غذا برای دو نفر در بریتانیا برابر با۷۳.۱۶ دلار ، در استرالیا برابر با ۷۱.۴۹ دلار و در امریکا برابر با۴۵ دلار است.

ایران کجای این فهرست است

در میان ۱۸۱ کشور مورد مطالعه ، ایران جایگاه ۱۴۵ را به خود اختصاص داده است و متوسط هزینه‌ای که برای صرف غذای دو نفره در یک رستوران معمولی در ایران باید در نظر گرفت برابر با ۲۰ دلار است. متوسط هزینه غذای دو نفره در ایران مشابه کشورهای اتیوپی، ماداگاسکار،تایوان و برونیی است.

هزینه صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران متوسط در نروژ۶.۶ برابر ایران، در امریکا۲.۲۵ برابر ایران و در استرالیا۳.۵ برابر ایران است.

در میان کشورهای خاورمیانه، هزینه صرف غذا در رستوران در کشور قطر بیش از دیگر کشورها و در یمن کمتر از دیگر کشورهای منطقه است. متوسط هزینه ای که برای خرید غذا برای دو نفر در قطر باید در نظر گرفت برابر با ۵۴.۹۳ دلار است و این کشور جایگاه چهلم دنیا را دارد.

کمترین هزینه غذا در کجاست

در انتهای این فهرست کشور چاد قرار دارد که متوسط هزینه غذای دو نفر در یک رستوران معمولی در این کشور برابر با ۵ دلار است. کشورهای مالی و نپال و هند و پاکستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

متوسط هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران معمولی در پاکستان برابر با ۹.۵۳ دلار، در اندونزی برابر با ۱۲.۹۸ دلار، در افغانستان برابر با۱۳.۵۰ دلار و در مالزی برابر با ۱۵.۲۴ دلار  است.

 

متوسط هزینه صرف غذای معمولی برای دو نفر در یک رستوران معمولی
هزینه(دلار امریکا)نام کشوررتبه
۱۳۱.۹۰نروژ۱
۷۳.۱۹بریتانیا۲۳
۵۴.۹۳قطر۴۰
۵۴.۶۲آلمان۴۴
۴۱.۴۹روسیه۶۲
۴۰.۸۴امارات۶۶
۳۰عراق۱۰۱
۲۵ترکمنستان۱۱۶
۲۴.۴۷چین۱۲۳
۲۲.۳۸ترکیه۱۳۴
۲۰ایران۱۴۵
۱۵.۴۳الجزایر۱۶۲
۱۳.۵۰افغانستان۱۷۲

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید