یکشنبه 18 شهریور 1403
خانهخبراقتصادیکره جنوبی با ایران درباره دارایی های مسدود شده مذاکره کرد

کره جنوبی با ایران درباره دارایی های مسدود شده مذاکره کرد

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: مقام‌های این وزارتخانه با همتایان ایرانی درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده تهران برای گسترش تعاملات بشردوستانه مذاکره کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رتبه آنلاین و به نقل از بورس پرس، یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: مقام‌های این وزارتخانه با مقام‌های وزارت خارجه ایران در خصوص استفاده از دارایی‌های مسدود شده این کشور برای گسترش تعاملات بشردوستانه از جمله تجارت دارو، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و مشکلات در مسیر تقویت چنین همکاری‌هایی بصورت تماس تصویری مذاکره کرده‌اند.  دولت کره جنوبی درباره روش‌های استفاده از این دارایی‌ها با ایران گفت‌وگو کرده و طرف ایرانی رضایت را درباره پیشنهادهای مطرح‌شده ابراز کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی ۱۶ خرداد سال جاری یک گروه میان‌ سازمانی را برای کمک به گسترش تجارت بشردوستانه این کشور با ایران راه‌اندازی کرد. بعد از آخرین جلسه کاری این گروه، کره جنوبی حدود ۲۰ کالای بشردوستانه از جمله واکسن آنفولانزا و ابزار اندازه‌گیری قند خون را صادر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که چند ماه قبل اتاق بازرگانی ایران رقم پول‌هایی که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را ۸.۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

وزارت خارجه کره جنوبی پنجم اسفند ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.

ایران در هفته‌های گذشته از سئول خواسته حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور که به دلیل تحریم‌های آمریکا در دو بانک کره جنوبی مسدود شده آزاد شوند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید