سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیچه کشورهایی بیشترین مالیات را می گیرند

چه کشورهایی بیشترین مالیات را می گیرند

مونا مشهدی رجبی: در سال گذشته متوسط درآمد مالیاتی کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی برابر با ۳۴.۳ درصد  تولید ناخالص داخلی بود که بالاترین سهم درآمد مالیاتی نسبت به تولید ناخالص داخلی از سال ۱۹۶۵ میلادی تا کنون است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی، نظام مالیاتی برخی از کشورها زمینه را برای کسب نرخ‌های مالیاتی بیشتر و افزایش درآمد مالیاتی فراهم  کرده است. در سال قبل  درآمد مالیاتی دولت دانمارک برابر با ۴۵.۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود و دانمارک در رده‌بندی کشورهایی که بیشترین نرخ مالیات را می‌پردازند جایگاه اول را داشت. نرخ بالای مالیات برای خرید خودرو در این کشور در سال‌های اخیر بسیار بحث بر انگیز شده است. در دانمارک نرخ مالیات بر ثبت خودروی خریداری شده در این کشور برابر با ۱۵۰ درصد است و تلاش برای تنزل این نرخ تا مرز ۱۰۰ درصد تا کنون به نتیجه نرسیده است .

در میان کشورهای عضو سازمان  توسعه و همکاریهای اقتصادی  کشور یونان بیشترین رشد سالانه نرخ مالیات را تجربه کرد . در سال ۲۰۱۶ میلادی درآمد مالیاتی دولت یونان نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور ۲.۲ درصد رشد کرد. یونان در رده بندی کشورهایی که بالاترین درآمد مالیاتی نسبت به تولید ناخالص داخلی خود را دارند جایگاه چهارم را دارد.

دومین کشور از نظر نرخ بالای مالیات کشور فرانسه است. در سال قبل درآمد مالیاتی دولت نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور برابر با ۴۵.۳ درصد بود. کشورهای سوید و یونان و آلمان در این رده‌بندی جایگاه سوم تا پنجم را دارند و اسپانیا و بریتانیا ششمین و هفتمین کشور در این فهرست هستند.

در این رده‌بندی کانادا جایگاه هشتم را دارد و درآمد مالیاتی دولت برابر با ۳۱.۷ درصد تولید ناخالص داخلی کانادا است .امریکا دوازدهمین جایگاه را در این فهرست دارد. کشورهای آسیایی این فهرست کشورهای ژاپن و کره جنوبی هستند. درسال قبل درآمد مالیاتی ژاپن برابر با ۳۰.۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود و درآمد مالیاتی کره‌جنوبی برابر با ۲۶.۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید