یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهبازار پولی مالیچرا روند صعودی طلا محدود شد؟

چرا روند صعودی طلا محدود شد؟

موسسه تی دی سکوریتی در جدیدترین تحلیل اقتصادی خود اعلام کرد: روند صعودی و مثبت قیمت جهانی طلا به خاطر چشم انداز مربوط به سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا محدود شده است. 

  به گزارش رتبه آنلاین از بانکداران ۲۴ (Banker)،بر اساس این گزارش، در واقع گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا اجازه افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا را نداده است.

این تحلیل افزود: تنش های بین المللی و کاهش ارزش دلار آمریکا به همراه نوسانات بازار سهام عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر بوده است. ولی پیش بینی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده اجازه نداده است تا قیمت طلا سطوح مقاومتی حساس خود را بشکند.
موسسه تی دی اس عنوان کرد: تحریم های احتمالی آمریکا علیه روسیه و تنش های مربوط به بحران سوریه می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. طلا به دنبال شکستن سطح مقاومتی ۱۳۷۰ دلاری است.
به نوشته طلا، به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بین ۱۳۳۰ تا ۱۳۷۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. اگر نشانه‌هایی از تغییر سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نمایان شود، این مساله می تواند تاثیر مهمی بر کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.
رشد چشمگیر نرخ تورم آمریکا نیز می‌تواند قیمت طلا را تا ۱۴۰۰ دلار در هر اونس افزایش دهد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید