سه‌شنبه 12 تیر 1403
خانهخبرپشت پرده اصرار ستاره استقلال به جدایی و ممانعت آبی‌ها

پشت پرده اصرار ستاره استقلال به جدایی و ممانعت آبی‌ها

امید نورافکن می‌خواهد خود را صاحب بخت مهمترین رویداد فوتبالی‌اش در 20 سالگی کند.
به گزارش رتبه آنلاین، امید نورافکناصراری عجیب دارد به رفتن به اروپا. او همین حالا و در نیم فصل از باشگاه شارلوایبلژیک پیشنهاد دارد. شارلوا که مالکی ایرانی و البته استقلالی دارد ، در ابتدایفصل حسابی از خرید استقلالی اش بهره برد. آنها تیم متمولی نیستند و کاوه رضایی راهم در قراردادی آزاد ، کمتر از 300 هزار دلار خریده اند. رقمی که نصف قرارداد کاوهبا استقلال هم نمی شد اما او با قراردادی آزاد راهی تیم بلژیکی شد تا بدرخشد.

حالا کاوه در یک نیم فصل بدل شده به اثرگذارترینیار تیمش و پدیده فوتبال بلژیک. بازیکنی که حالا می تواند با قراردادهای چشمگیر بهتیم های دیگر برود و این ارزش افزوده ای برای خود کاوه و باشگاهش است و سهماستقلال از این فعل و انفعال هیچ بوده است.

بعد از آن تجربه ، حالا امید نورافکن که بااستقلال قرارداد دارد ، از همان باشگاه پیشنهاد دارد. امید یکی از بازیکنان لیست35 نفره انتظار جام جهانی است که کارلوس کی روش روی آنها کار کرده. او چند مرحلهای هم به اردو دعوت شده است. امید تخصص هایی دارد که کارلوس نمی تواند از آنهابگذرد . هم پای چپ خوبی دارد. هم هافبک دفاعی بی نظیری استو هم تجربه بازی در جامجهانی جوانان را داشته. هم خیلی خوب انگلیسی حرف می زند. ویژگی هایی که کمتربازیکن ایرانی هم سن و سال او داشته است.

امید اما با متر کی روش یک ایراد بزرگ دارد. اودر لیگ خودمان بازی می کند و فوتبال و روحیه حرفه ای را خیلی خوب بلد نیست. امیدبه همین دلیل می داند که رفتن به اروپا و بازی در لیگی مثل بلژیک درست مثل کاری که4 سال قبل علیرضا جهانبخش انجام داد و راهی لیگ هلند شد ، چقدر کمک می کند تا اویار ملی شود. بخصوص که ایران در بازی اول هم سعید عزت اللهی ، هافبک دفاعی موردپسند کی روش را به دلیل محرومیت ندارد ، از سویی دیگر علی کریمی هم در سپاهان افتیمحسوس داشته و کی روش به دلیل گروه سختی که داریم ، به استفاده از بازیکنان باخصوصیات دفاعی علاقه ای وافر خواهد داشت.

بدون شک استراتژینورافکن برای افزایش شانس حضوردر جام جهانی درست است اما استقلال هم خوب می داند این انتقال برایش عایدی ندارد.اگرچه در همه نمونه های انتقالی اینچنینی ، آپشن های مهمی در قرارداد بازیکن میگذارند. آپشنی که عابدینی در قرارداد مهدوی کیا گذاشته بود و به ازای سهم کمانتقال او به بوخوم ، از انتقال دومش از بوخوم به هامبورگ رقمی چشمگیر گرفت ،راهکار مناسبی برای یک بازی برد برد بود که آبی ها در صورت اجازه شفر به اینانتقال می توانند به انجامش فکر کنند و مانع پیشرفت مهمترین سرمایه نسل بعد فوتبالایران نشوند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید