پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیوضعیت مالی هما خراب است!

وضعیت مالی هما خراب است!

وضعیت مالی هما خراب است!

کاپیتان علیرضا برخور گفت: اکنون وضعیت مالی هما خراب است و فقط در بخش ارزی، نزدیک به ۸۲۰ میلیون دلار بدهی وجود دارد و ما نیز در تلاشیم تا به هر نحو ممکن، مشکلات مالی آن‌را برطرف کنیم.

به گزارش رتبه آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خواستار اقدام ملی و حرکت جهادی و انقلابی دولت جهت پرداخت بدهی‌های معوقه این شرکت شد.

کاپیتان علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به تشریح وضعیت بدهی‌های این شرکت پرداخت و اظهار کرد: اکنون وضعیت مالی هما خراب است و فقط در بخش ارزی، نزدیک به ۸۲۰ میلیون دلار بدهی وجود دارد و ما نیز در تلاشیم تا به هر نحو ممکن، مشکلات مالی آن‌را برطرف کنیم.

    وی با اشاره به نامه اخیر دفتر رئیس‌جمهوری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر کمک یک هزار میلیارد تومانی به هما، ضمن قدردانی از این اقدام عنوان کرد: البته صدور اینگونه نامه‌ها باعث می‌شود تا همه فکر ‌کنند که پرداخت‌ها انجام شده است و در نتیجه انتظارها از هما بالا می‌رود و مشکلاتی از جنس دیگر برای این شرکت فراهم می‌شود.

    برخور تصریح کرد: تاکنون وزیر راه و شهرسازی با تمام قدرت و توان از هما دفاع کرده است و تلاش کرده تا مشکلات این شرکت را برطرف کند؛ اما همانگونه که می‌دانیم وزیر نیز تا حدودی اختیارات دارد و نمی‌توان حل تمامی مسائل را از سوی ایشان انتظار داشت.

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هرچند اکنون دولت جهت کمک به هما هماهنگ است؛ اما تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است. رفع مشکلات هما به یک اقدام ملی و حرکت جهادی نیاز دارد.

     وی خاطرنشان کرد: مشکلات شرکت هما فقط به تحریم یا کرونا مربوط نمی‌شود؛ بلکه در نبود نقدینگی و دیگر مسائل، ما تاکنون نه تنها نتوانسته‌ایم هواپیماها را بازسازی کنیم، بلکه امکان بهسازی آنها را نیز نداشته‌ایم که در نتیجه هواپیماهای ما یکی پس از دیگری زمین‌گیر و از خط خارج شده‌اند.

    برخور دلیل افزایش بدهی‌های هما را به عدم پرداخت تقسیط‌ها طی دهه‌های گذشته مربوط دانست و در این‌باره عنوان کرد: خریدهایی که در گذشته انجام شده و بدهی‌هایی که از گذشته بر جای مانده‌اند، باعث مشکلات فزآینده برای این شرکت شده‌اند.

    مدیرعامل شرکت ایران ایر گفت: اکنون این شرکت نمی‌تواند بدی‌ها را پرداخت نماید و لازم است تا دولت با یک اقدام ملی و حرکت جهادی و انقلابی به این موضوع خاتمه دهد و بدهی‌های هما را پرداخت کند.

    وی اظهار کرد: چنانچه دولت پول ارزی در اختیار هما بگذارد، ما می‌توانیم ناوگان‌ ایران‌ایر را بهسازی کرده و در نتیجه درآمدزا باشیم. قطعا به تبع این اتفاق خواهیم توانست بخشی دیگر از بدهی‌ها را خودمان پرداخت کنیم.

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید