شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهtelegramرتبه بندی بهترین رسانه های اجتماعی در حوزه بازاریابی

رتبه بندی بهترین رسانه های اجتماعی در حوزه بازاریابی

در این مقاله به بهترین وبسایت ها و رسانه های اجتماعی خواهیم پرداخت که مناسب بازاریابی هستند.

به طور کلی در حوزه بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، یک بازاریاب با تجربه که قصد ورود به این حوزه را دارد، یا یک صاحب کسب و کار که قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی را دارد، مفید است که درباره‌ی محبوب‌ترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر اطلاعاتی داشته باشد. این به شما اجازه می‌دهد که دیده شدن برند خود در رسانه‌های اجتماعی را به حداکثر برسانید، با افراد مناسب در ارتباط باشید و به اهداف رسانه‌های اجتماعی خود دست یابید.

البته این تنها درباره تعداد سایت‌های رسانه‌های اجتماعی نیست. همچنین مهم است که ببینید آیا سایت شبکه‌سازی اجتماعی مناسب برای کسب و کار شما و شما است یا خیر. آیا اهداف کسب کار برند شما با آن سایت رسانه‌ای هماهنگ است؟ آیا مخاطبان مورد هدف قرار گرفته توسط شما از آن رسانه‌اجتماعی استفاده می‌کنند؟ چند سایت رسانه‌های اجتماعی می‌توانید به طور همزمان مدیریت کنید؟

برای سهولت کار، ما تحقیقاتی انجام داده و اطلاعاتی درباره‌ی برترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2023 جمع‌آوری کرده‌ایم. برخی از این سایت‌ها به شما آشنا خواهند بود، در حالی که برخی دیگر نو ظهور به نظر خواهند رسید. ما پیشنهاد می‌کنیم که این لیست را مطالعه کنید تا بیشتر درباره‌ی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی که ممکن است برای برند شما عالی باشند بیاموزید. و به خاطر داشته باشید که برای داشتن برند موفق، نیازی به حضور در هر سایت رسانه‌ای نیست.

21 شبکه اجتماعی برتر در سال 2023

رتبه‌بندی‌های فهرست ما بر اساس ارتباط با برندها و سازندگان، و همچنین تعداد کاربران فعال ماهیانه (MAU) است.

  • فیس بوک – 2.96 میلیارد کاربر فعال ماهیانه

فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی است که ماهانه نزدیک به 3 میلیارد نفر از آن استفاده می کنند. این بدان معناست که تقریباً 37 درصد از جمعیت جهان کاربران فیس بوک هستند.

بیش از 200 میلیون کسب و کار (عمدتاً مشاغل کوچک) از ابزارهای فیس بوک استفاده می کنند و بیش از هفت میلیون تبلیغ کننده به طور فعال کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ می کنند، که اگر می خواهید در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید، آن را به یک شرط کاملاً مطمئن تبدیل می کند.

شروع به کار در فیس بوک آسان است زیرا تقریباً همه فرمت های محتوا در فیس بوک عالی کار می کنند – متن، تصاویر، محتوای ویدیویی و داستان ها. اما الگوریتم فیس بوک محتوایی را اولویت بندی می کند که جرقه مکالمات و تعاملات معنادار بین افراد، به ویژه آنهایی که از خانواده و دوستان هستند، ایجاد می کند.

  • یوتیوب – 2.2 میلیارد کاربر فعال ماهیانه

یوتیوب یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو است که در آن کاربران روزانه یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند. یوتیوب علاوه بر اینکه دومین سایت بزرگ رسانه اجتماعی است، اغلب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل، شرکت مادرش شناخته می شود.

بنابراین اگر از ویدیو برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، قطعاً باید یوتیوب را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید.

راهنمای درست کردن اکانت در یوتیوب برای آپلود ویدیو های کسب کارتان

  • واتساپ – 2 میلیارد کاربر فعال ماهیانه

WhatsApp یک برنامه پیام رسانی است که توسط افراد در بیش از 180 کشور استفاده می شود. در ابتدا، مردم ابتدا از واتس اپ برای ارسال پیامک به خانواده و دوستان خود استفاده می کردند. به تدریج مردم از طریق واتس اپ با کسب و کارها ارتباط برقرار کردند. پلتفرم تجاری واتس اپ به کسب و کارها این امکان را می دهد که پشتیبانی مشتری را ارائه دهند و به روز رسانی های خرید خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند. برای مشاغل کوچک، برنامه WhatsApp Business وجود دارد، در حالی که مشاغل تجاری می توانند از WhatsApp Business API استفاده کنند.

واتساپ
  • اینستاگرام – 2 میلیارد کاربر فعال ماهیانه

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی بصری مکانی برای نمایش محصولات یا خدمات شما با استفاده از عکس یا فیلم است. در این برنامه، می‌توانید طیف گسترده‌ای از محتوا مانند عکس‌ها، ویدیوها، داستان‌ها، ریلز ها، پخش زنده و IGTV برای ویدیوهای طولانی‌تر را به اشتراک بگذارید.

به‌عنوان یک برند، می‌توانید یک پروفایل تجاری اینستاگرام ایجاد کنید، که تجزیه و تحلیل غنی از پروفایل و پست‌های شما و امکان زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام با استفاده از ابزارهای شخص ثالث را ارائه می‌دهد. همچنین مکانی عالی برای دریافت محتوای تولید شده توسط کاربران از مخاطبان شما است زیرا کاربران اغلب محتوا را به اشتراک می گذارند و برندها را تگ می کنند.

بدین ترتیب اینستاگرام یکی از بهترین رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و پیدا کردن مخاطبان است.

اینستاگرام
  • وی چت – 1.26 میلیارد کاربر فعال ماهیانه

وی چت در سال 2011 توسط Tencent، یکی از بزرگترین شرکت های فناوری چین منتشر شد. مانند واتس‌اپ و مسنجر، وی چت در ابتدا یک برنامه پیام‌رسان بود، اما به یک پلتفرم همه‌کاره تبدیل شده است. علاوه بر پیام‌رسانی و تماس، کاربران می‌توانند به صورت آنلاین خرید کنند، قبوض را بپردازند، مواد غذایی بخرند، پول انتقال دهند، رزرو کنند، تاکسی رزرو کنند و موارد دیگر.

وی چت محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در چین و سایر نقاط آسیا است. بنابراین اگر می خواهید برند خود را در چین تقویت کنید (جایی که شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک و توییتر ممنوع هستند)، وی چت جایگزین خوبی است. می توانید تبلیغات را در حساب رسمی WeChat یا در WeChat Moments اجرا کنید. همچنین بسیاری از اینفلوئنسرهای مبتنی بر وی چت وجود دارند که می توانند به برند شما کمک کنند تا میلیون ها مشتری چینی را جذب کند.

وی چت
  • تیک تاک – 1 میلیارد کاربر فعال ماهیانه

TikTok (معروف به Douyin در چین) یک برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو با فرم کوتاه است. با وجود اینکه در سال 2017 راه اندازی شد، یکی از سریع ترین برنامه های در حال رشد در جهان است و اخیراً گوگل را به عنوان پربازدیدترین سایت اینترنتی پشت سر گذاشته است.

TikTok به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدیوهای بین 15 تا 60 ثانیه ایجاد و به اشتراک بگذارند، و این برنامه دارای کاتالوگ گسترده‌ای از جلوه‌های صوتی، قطعه‌های موسیقی و فیلترهایی برای بهبود ویدیوها و جذاب‌تر کردن آن‌ها است. می‌توانید ویدیوهای مربوط به تقریباً همه علایق را پیدا کنید، از لبخوانی چالش‌ها و … گرفته تا ترفندهای DIY و آموزش‌هایی در موضوعات مختلف. حدود 47.4 درصد از کاربران TikTok در ایالات متحده بین 10 تا 29 سال سن دارند. بنابراین اگر جمعیت مورد هدف شما جوان است، TikTok یک پلت فرم عالی برای کسب و کار شما است.

تیک تاک
  • سینا ویبو – 573 میلیون کاربر فعال ماهیانه

“Weibo” (微博) در زبان چینی به معنای “ریز وبلاگ” است. Sina Weibo یا Weibo که توسط شرکت فناوری چینی Sina Corporation در سال 2009 راه اندازی شد، یک پلت فرم میکروبلاگینگ است که با توییتر و اینستاگرام مقایسه می شود.

از طریق Weibo، کاربران می‌توانند تصاویر، ویدیوها و داستان‌ها را پست کنند، موضوعات پرطرفدار را ببینند، از هشتگ‌ها در پست‌ها استفاده کنند و از این پلتفرم برای پیام‌رسانی فوری استفاده کنند.

در مقایسه با WeChat، Sina Weibo جمعیتی جوان‌تر دارد و محتوای اطلاعاتی و پرطرفدارتری را ارائه می‌دهد. در واقع، نیویورک تایمز می‌گوید اگر می‌خواهید در چین «ویروسی شوید»، ویبو مکانی است که باید باشید. Weibo همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا حساب‌های رسمی و تایید شده برای برقراری ارتباط با فالوورهای خود و استفاده از تبلیغات پولی راه‌اندازی کنند.

  • تلگرام – 550 میلیون کاربر فعال ماهیانه

تلگرام یک برنامه پیام رسانی رایگان است که در چندین دستگاه بدون محدودیت در اندازه رسانه کار می کند.

ویژگی متمایز تلگرام رمزگذاری سرتاسر آن برای تمامی فعالیت ها از جمله چت ها، گروه ها و رسانه های مشترک بین شرکت کنندگان است. تمرکز آن بر امنیت در طول سال‌ها مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده است، به خصوص زمانی که واتس‌اپ تغییراتی را در سیاست حفظ حریم خصوصی خود اعلام کرد که به آن اجازه می‌دهد اطلاعات را با شرکت مادر متا به اشتراک بگذارد.

راه‌های مختلفی وجود دارد که برندها می‌توانند از تلگرام استفاده کنند، علاوه بر اینکه پشتیبانی یک به یک مشتری را ارائه می‌کنند. برای مثال، برندها می‌توانند چت‌بات‌هایی را برای پلتفرم تلگرام ایجاد کنند یا از ویژگی کانال تلگرام برای پخش پیام‌ها برای حداکثر 200000 نفر استفاده کنند.

  • اسنپ چت – 557 میلیون کاربر فعال ماهیانه

اسنپ چت روی عکس ها و ویدیوهای کوتاه (معروف به اسنپ) که بین دوستان به اشتراک گذاشته می شود، تمرکز می کند. این فرمت ویدیوی عمودی را محبوب کرد، که در نهایت در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و TikTok گسترش یافت. اما به‌طور خاص، افزایش استوری‌های اینستاگرام مانع رشد اسنپ چت و علاقه بازاریابان به استفاده از اسنپ چت برای برندهایشان به طور کلی شده است. با این وجود، 69 درصد از نوجوانان آمریکایی می گویند که از اسنپ چت استفاده می کنند. بنابراین اگر مخاطبان هدف شما بیشتر نوجوانان هستند، باید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

با توجه به حضور پررنگ قشر جوان تر در این رسانه اجتماعی میتوان از آن برای بازاریابی در حوزه محصولاتی که مورد توجه این گروه هستند استفاده کرد.

اسنپ چت
  • پینترست – 238 میلیون کاربر فعال ماهیانه

پینترست یک فروشگاه یکپارچه برای الهام گرفتن و کشف محصولات و ایده های جدید است. در Pinterest، کاربران عکس‌هایی را که به وب‌سایت‌ها، صفحات محصول، پست‌های وبلاگ و سایر محتواها در سراسر اینترنت پیوند دارند، پین می‌کنند. این یک پلتفرم عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است و کاربران پینترست 7 برابر بیشتر احتمال دارد محصولاتی را که پین کرده اند خریداری کنند.

موضوعات و مضامین محبوب در پلتفرم اجتماعی شامل مد، زیبایی، خانه، باغ و DIY است. بنابراین اگر کسب و کار شما در یکی از این صنایع فعالیت می کند، باید به شدت به استفاده از بازاریابی پینترست برای کسب و کار خود توجه کنید.

پینترست
  • ردیت – 430 میلیون کاربر فعال ماهیانه

Reddit که به دلیل ویژگی محبوب رأی مثبت دادن (upvoting) خود معروف است، به دلیل ترکیبی از رویدادهای جاری، رویدادهای مشهور «از من هر چیزی بپرس» (AMA) و بحث های عمیق درباره موضوعات خاص، «صفحه اول اینترنت» نامیده می شود.

Subreddits (یعنی تالارهای گفتگوی اختصاصی) برای تقریباً هر چیزی زیر نور خورشید وجود دارد. با این حال، Subreddit ها سطوح مختلفی از تعامل دارند. تحقیق در مورد اینکه آیا subreddit های محبوبی وجود دارد که نام تجاری شما می تواند بخشی از آنها باشد، عالی است. به عنوان مثال، اگر تجارت شما یک برند زیبایی است، می توانید به r/beauty بپیوندید. حواستان باشد، هرچند، اکثر subreddit ها اجازه تبلیغات خود را نمی دهند. هدف این است که با پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات، به اشتراک گذاشتن نکات و منابع و شرکت در بحث ها، با اعضا در زیرمجموعه های مربوطه درگیر شوید.

علاوه بر ارسال محتوای خود به Reddit و شرکت در بحث‌ها، می‌توانید ایده‌های محتوا را نیز بیابید و تبلیغ کنید.

میتوان گفت ردیت یکی از بهترین رسانه های اجتماعی برای بازاریابی است. با گفت و گو و پرسش و پاسخی که بین کاربران رخ میدهد نقاط قوت و ضعف محصولات یا خدمات تکرار خواهند شد.

ردیت
  • لینکدین – 424 میلیون کاربر فعال ماهیانه

با تقریباً 424 میلیون کاربر فعال ماهانه، لینکدین از یک موتور جستجوی کار ساده و سایت رزومه به یک پلتفرم شبکه حرفه ای تبدیل شده است که در آن کارشناسان صنعت محتوا را به اشتراک می گذارند، شبکه می کنند و برند شخصی خود را می سازند. همچنین مکانی برای کسب و کارها برای ایجاد رهبری فکری در صنایع خود و جذب استعدادهای برتر شده است.

لینکدین همچنین فرصت های تبلیغاتی از جمله امکان ارسال تبلیغات شخصی به صندوق ورودی کاربران را ارائه می دهد.

اگر قرار بود معتبرترین رسانه اجتماعی که فقط به تنهایی روی موضوع بازاریابی و روابط بین شرکت ها تمرکز میکندرا نام برد بی شک اولین گزینه لینکدین خواهد بود.

لینکدین
  • Quora – با 300 میلیون کاربر فعال ماهیانه

Quora یک وب سایت و برنامه پرسش و پاسخ مبتنی بر جامعه است. در Quora افراد می توانند اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف پیدا کنند. پرسش‌ها و پاسخ‌ها براساس بازدیدها، رای‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها توسط کاربر رتبه‌بندی می‌شوند.

به عنوان یک برند، می توانید یک صفحه Quora برای کسب و کار خود ایجاد کنید. از حامیان کارمند برای پاسخ به سؤالات مربوط به محصولات یا خدمات یا موضوعاتی در صنعت خود استفاده کنید. Quora همچنین دارای یک پلت فرم تبلیغاتی است که می توانید از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. از آنجایی که 63 درصد از کاربران در مورد خریدهای آنلاین عمده تحقیق می کنند، امکان بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریانی است که فعالانه به دنبال یک محصول یا خدمت هستند.

Quora
  • تامبلر – 135میلیون کاربر فعال ماهیانه

Tumblr یک سایت رسانه اجتماعی میکروبلاگینگ محبوب با ۱۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه است.

کاربران می‌توانند محتوا را در قالب‌های مختلف به اشتراک بگذارند: متن، عکس، فیلم، فایل‌های GIF، کلیپ‌های صوتی، پیوندها و موارد دیگر. کاربران سایت در هر موضوع، جایگاه و علاقه ای که قابل تصور است، مطالب را به اشتراک می گذارند.

Tumblr همچنین به شما امکان می دهد طراحی وبلاگ خود را سفارشی و شخصی سازی کنید. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از حساب Tumblr خود به عنوان وب سایت خود استفاده کنند.

تامبلر
  • ماستودون – 2.5 میلیون کاربر فعال ماهیانه

Mastodon، یک نرم افزار نسبتا جدید در صحنه رسانه های اجتماعی است. ماستودون در اواخر سال 2022 محبوبیت خود را افزایش داد و آن را از 300000 به بیش از 2 میلیون کاربر فعال ماهانه رساند.

Mastodon یک نرم افزار غیرمتمرکز و منبع باز است که به کاربران اجازه می دهد سرورهایی را برای برقراری ارتباط با یکدیگر راه اندازی کنند. کاربران می توانند پست هایی با حداکثر 5000 کاراکتر ایجاد کنند و تصاویر، صدا و ویدئو را اضافه کنند.

با توجه به تازگی این پلتفرم میتوان به عنوان یکی از رسانه هایی اجتماعی نو ظهور برای بازاریابی از آن یاد کرد.

ماستودون

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی، فراتر از ChatGPT


با حضور خود در رسانه های اجتماعی انتخابی برخورد کنید

لازم نیست همه جا به یکباره باشید. بنابراین صرف نظر از اندازه سایت رسانه های اجتماعی، در نظر بگیرید که آیا مخاطبان هدف شما در آن پلتفرم ها فعال هستند یا خیر.

بهتر است دو تا سه سایت را انتخاب کنید و آن‌ها را به خوبی انجام دهید. تا اینکه برای پنج یا چند پلتفرم مختلف محتوا ایجاد کنید.

منبع

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید