دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشینبرد 70 هزار‌دلاری در شیاپ چانگ‌های چین

نبرد 70 هزار‌دلاری در شیاپ چانگ‌های چین

 اولین مسابقه تکواندو در سال 2018 در شرایطی برگزار می‌شود که بزرگان دنیای تکواندو برای 70 هزار دلار به مصاف هم می‌روند.


 به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت هواداران تکواندو، اولین دوره رقابت‌های گرند اسلم تکواندو از30 دسامبر و به مدت 4 هفته به میزبانی چین برگزار خواهد شد. دراین رقابت که جایزه در نظر گرفته شده برای آن 70 هزار دلار است بزرگان دنیا در 4 وزن المپیکی به مصاف هم می روند.

سیستم این رقابت‌ها به شکلی است که در 4 وزن المپیک هوگوپوشان واجد شرایط به رقابت می پردازند. اما دراین رقابت ها کدام یک از تکواندوکاران می توانند حضور داشته باشند؟

براساس تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو، 4 تکواندوکار طلایی المپیک ریو به همراه قهرمانان رقابت های جهانی موجو،4 تواندوکار طلایی فاینال گرند پری آبیجان، دارندگان طلای فینال گرند پری 2016، قهرمانان سه مرحله گرند پری(مسکو، رباط و لندن) و مدالیست های مسابقه انتخابی گرند اسلم که چندی پیش به میزبانی چین برگزار شد، حضور خواهند داشت.

جای خالی مهدی خدابخشی و حجی‌زواره

رقابت‌های گرند اسلم از 30 دسامبر شروع می‌شود. در روز نخست این رقابت ها تکواندوکاران 80- کیلوگرم مردان و 67+ کیلوگرم بانوان به روی شیاپ چانگ می‌روند.
این رقابت ها در حالی برگزار می‌شود که در بخش مردان متاسفانه نماینده‌ای نداریم. و جای خالی مهدی خدابخشی و مسعود حجی‌زواره دراین وزن به خوبی احساس می شود. اما شاخص ترین تکواندوکاران این وزن شامل” سیسه، میلاد بیگی، ماکسیم،آرن کوک و لوتالو محمد” است.

در بخش بانوان تک نماینده ایران زهرا پور اسماعیل به رقابت می پردازد.دراین وزن” شوآن ژینگ، بیانسه وکدن( که امسال به عنوان فنی ترین تکواندوکار دنیا انتخاب شد به همراه ملیسا از صربستان مهمترین تکواندوکاران مطرح هستند.

میرهاشم و یعقوبی در مصاف با برترین‌ها

6 ژانویه رقابت‌های وزن 68 کیلوگرم مردان و 67 کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد. در بخش مردان ایران دو نماینده دارد. ابولفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی که هردو سهمیه خود را برای رقابت های گرند اسلم در مسابقات انتخابی به دست آوردند.دراین وزن چهره‌های شاخصی همچون” احمد ابوغاش،دای هون لی، جواد آچاب، دنیسنکو،ژیانگ ژوو گونزالس حضور دارند.

در بخش بانوان متاسفانه نماینده‌ای نداریم و جای کیمیا علیزاده در این وزن خالی است. «نورتاتار از ترکیه،گامبگی از ساحل عاج و اوه ری نماینده کره جنوبی» تکواندوکاران مطرح این وزن محسوب می‌شوند.

سجاد مردانی و رقابت با محمد چو

13 ژانویه سجاد مردانی به روی شیاپ چانگ می‌رود. فرصتی که مردانی می‌تواند انتقام ناکامی‌هایش را از محمد چو بگیرد. دراین وزن تک نماینده ایران در شرایطی رقابت‌های خود را شروع می‌کند که به واسطه قهرمانی‌اش در فینال گرند پری 2016 جواز حضور در مسابقات گرند اسلم را به دست آورد. دراین وزن او تکواندوکارانی همچون رادیک عیسی اوف از آذربایجان را در پیش دارد که پس از المپیک افت محسوسی را به دست آورد.عبدل ایسوفواز نیجریه و محمد چوو نماینده سنگین وزن کره جنوبی ،الکساندره چهره های مطرح این وزن هستند.

دراین هفته از رقابت‌ها تکواندوکاران وزن 49- کیلوگرم نیز به رقابت می پردازند. ناهید کیانی نماینده کشورمان در این وزن است که از طریق رقابت‌های انتخابی چین مجوز حضور در گرند اسلم را به دست آورد. رقابت‌هایی که جمعی از بهترین‌های دنیا از جمله “سوی کیم،ژویینگ از چین، پانی پاک از تایلند،تیجانا و.. حضور دارند.

فرزان و صفری در نبرد آخر

20 ژانویه تکواندوکاران سبک وزن مردان وهوگوپوشان وزن 57- کیلوگرم بانوان رقابت‌های خود را شروع می‌کنند. دراین هفته از رقابت‌ها فرزان عاشورزاده به همراه تکواندوکار جوان کشورمان ابراهیم صفری به مصاف حریفان می روند. عاشورزاده با توجه به جایگاهش در رنکینگ اوزان المپیکی به این رقابت‌ها دعوت شده است. صفری نیز با کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های انتخابی توانست جواز اولین مرحله گرند اسلم را به دست بیاورد.

فرزان در فینال گرند پری عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد دراین مرحله از مسابقات تکواندوکارانی همچون” تای هون کیم، ژونگ از کره، کارلوس ناوارو، آرتامانو از روسیه پیش رو دارد.

در بخش بانوان نماینده‌ای نداریم. اما به طورحتم رقابت‌های جی جونز از انگلیس، لی از کره جنوبی، ژیلا اکریس وتاتیس از ترکیه برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها جذاب خواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید