دوشنبه 11 تیر 1403
خانهخبرمجتبی جباری و مددجویان کانون اصلاح و تربیت در شبکه سه

مجتبی جباری و مددجویان کانون اصلاح و تربیت در شبکه سه

داستانی «پس از حبس» که به‌زندگی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت می‌پردازد، با حضور چهره‌های فرهنگی و ورزشی از جمله مجتبی جباری روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
به گزارش رتبه آنلاین، مستندِ داستانی «پس از حبس» نامیک مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی از تولیدات شبکه سه سیما به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگیفرزاد خوشدست است که به جنبه‌های روانی موثر تئاتر بر زندگی افراد و حل معضلات نوجوانانمجرم کانون اصلاح و تربیت می‌پردازد.

در اين مجموعه تلویزیونی، تمامى نوجوانان كانون مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهايت، درمان و آموزش بر روى 13 نفر از اين افراد به طور جدى‌تر ادامه پيدا خواهدكرد. در مرحله‌ نهایی این پروژه، تئاتری که نمایشنامه‌ آن براساس آرزوها و همچنین قصه‌هایزندگی این نوجوانان به نگارش درآمده با بازی این 13 مددجو روی صحنه می‌رود و بازیگراندر حضور تماشاچیان این نمایش را اجرا خواهند کرد.

در مستند «پس از حبس» از اساتید بازیگری و همچنین چهره‌هاییکه می‌توانند بر زندگی نوجوانان و آینده‌ آن‌ها تاثیرگذار باشند، بهره گرفته شده است.این اشخاص در بخش‌هایی از مستند، با نوجوانان کانون اصلاح و تربیت همراه شده‌اند. مجتبیجباری نیز مدتی پیش با حضور در کانون اصلاح و تربیت با این نوجوانان همراه شده است.این اتفاق نیز مرحله‌ای از درمان این مددجویان بوده که تاثیرات مثبت بسیاری برای نزدیکشدن گروه به هدف داشته است.

تحقیق و پژوهش درباره محتوای این مجموعه مستند از سه سال پیش توسط فرزادخوشدست صورت گرفته است و این تحقیقات هم زمان با فیلمبرداری توسط او و توماج دانش‌بهزادیهمچنان ادامه دارد. دانش‌بهزادی علاوه بر این، بازیگرى در نقش اصلی اين مجموعه را نیزعهده‌دار است.

طبق آیین‌نامه‌ سازمان زندان‌ها و در راستای رعایت حقوق شهروندی،مددجویان نمى‌توانند با چهره‌ خود جلوى دوربين حاضر شوند، بدين ترتيب برای نوجوانانكانون در مراحل مختلف پروژه ماسک‌هایی طراحی و در مرحله‌ پایانی آن، برای 13 مددجویمنتخب با ایده‌ خود آن‌ها و مبنی بر شخصیت‌شان گریم‌هایی طراحی شده است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید