شنبه 8 اردیبهشت 1403

غذاهای عجیب در سراسر جهان :

ناخوشابند، نفرت انگیز یا فقط به طور ساده ای متفاوت از آنچه که میشناسید؟

روش های مختلفی که ما غذا هایمان را ترکیب میکنیم در سراسر جهان بسیار متفاوت است. هنگام سفر، برخی از ما هر فرصتی را برای امتحان کردن طعم های جدید به دست می آوریم. این در حالی است که دیگران ممکن است فقط بگویند ” اوف ” و رد شوند. این مقاله به شما کمک میکند تا با بررسی ” غذاهای عجیب در جهان ” بفهمید به کدام گروه تعلق دارید… .

بدون شک هیچ چیزی عجیبی وجود ندارد وقتی به علاقه ی خودمان به غذاهای عجیب محل زندگی مان فکر میکنیم. در سوئد، شهر مالیمو یک نماشگاه از غذاهای نفرت انگیز خودش را دارد که علاقه به همه ی چیزهای قابل خوردن را بررسی می کند.

آیا شما مطمئن هستید که معده ی قوی ای دارید ؟ خب، غذا های عجیب زیادی برای سنجیدن این مسئله وجود دارند. از کرم های پنیر تا تخم مرغ فاسد که تنها بخشی از عجیب ترین غذاهای دنیا هستند!

شیراکو
شیراکو، ژاپن

1- شیراکو، ژاپن :

عنوان ” شیراکو ” به معنای کودکان سفید، یک نام عجیب برای غذا است. این نام را از روی بسته های اسپرم ماهی کاد، ماهی آنگر یا ماهی بالون برگرفتند. این غذای عجیب مثل گوی های سفید لطیف یا مغز های کوچک و دارای طعم شیرین است. کسانی که از این میان وعده ی غیر عادی لذت میبرند، ادعا دارند که شیراکو دارای تعداد زیادی مزیت برای سلامتی است.

چشم ماهی تن
چشم ماهی تن، ژاپن

2- چشم ماهی تن، ژاپن :

وقتی به ماهی تونا در ژاپن میرسیم، هیچ بخشی از آن دور ریز نیست. حتی چشمان این ماهی را هم خارج کرده و در بازار های ارزان قیمتی عرضه میکنند. این ماهی بسیار بزرگ است. همین باعث میشود تا ژل بین مهره های ستون فقرات این ماهی را هم بخورند.

در واقع، روش های مختلفی برای طبخ چشم های ماهی تن وجود دارد. آسان ترین آنها، جوشاندن این چشم ها یا بخار پز کردن آنها با سس سویا یا سیر است. شاید به غیر از اینکه این ماهی شبیه به ماهی کوسه باشد شبیه به ماهی کلم نیز هست. بر همین اساس روش های طبخ دو ماهی دیگر را برای ماهی تن هم شاید بتوان به کار برد.

بالوت
بالوت، فیلیپین

3- بالوت، فیلیپین :

اگر به دنبال حقایق غذاهای ناخوشایند هستید، دیگر جایی را نگردید! در فیلیپین خوردن بالوت به شدت معروف است. این غذا تخم اردک که زنده است که آن را میجوشانند. سپس به آن نمک، فلفل قرمز و سرکه می افزایند. جنین داخل آن زنده بوده و تا حدودی توسعه و رشد داشته و بزرگ تر از تنها یک نطفه است. با ایجاد یک حفره در بالای پوسته ی تخم اردک، مایع خورکی را مصرف میکنند و سپس بقیه ی آنچه در آن وجود دارد را باید بجوید. این مواد شامل پر، استخوان و همه ی اعضای بدن جوجه اردک میشوند.

عنکبوت سوخاری
عنکبوت های تارانتولا ( سرخ شده )، کامبوج

4- عنکبوت های تارانتولا ( سرخ شده )، کامبوج :

کمتر کسی یک عنکبوت بزرگ تارانتولا را مشاهده کرده و آن را به چشم یک مدل غذا دیده است. بنابراین ممکن است تعجب نکنید که این عنکبوت ها در ابتدا توسط کامبوجیانی که در زمان رژیم خمر روژ به شدت گرسنه بودند مصرف شدند.

به طرز عجیبی، عنکبوت های سرخ شده در کامبوج محبوب شدند. اکنون به عنوان یک میان وعده در سراسر کشور سرو میشوند. ظاهرا، طعم آنها تا حدودی شبیه به خرچنگ است و همین باعث قابل تحمل تر شدن این غذا میشود. اما ظاهرشان با اختلاف بسیاری از طعمشان وحشتناک تر است.

سوپ تخم مورچه
سوپ تخم مورچه ی سفید، لائوس

5- سوپ تخم مورچه ی سفید، لائوس :

یکی از سوپ های عجیب و غریب جهان، گانگ کای موت دانگ لائوس است که مخلوطی از تخم مورچه ی سفید و جنین جزئی ای از مورچه ی سفید است که به همراه چند تا مورچه ی نوزاد برای افزودن طعم ترشی به این غذا سرو میشود!

اگر معده ی شما تحمل کند، طعم آن به نظر خوشمزه میرسد. تند و لطیف و کمی شبیه به میگو است. فرض کنید یک کاسه ریزوتو میخورید!

بینی گوزن
بینی گوزن ژله ای، کانادا

6- بینی گوزن ژله ای، کانادا :

فقط نام این میان وعده یک رقیب خوب و سرسخت در لیست ” غذاهای عجیب در سراسر جهان” محسوب میشود!

اما بینی به هیچ عنوان یک قطعه ی انتخابی معمول نیست. البته این مسئله مانعی برای برخی از کانادایی های خلاق نمیشود. آنها بینی گوزن را با پیاز و ادویه جات میجوشانند. بعد موهای آن را برمی دارند. سپس دوباره می جوشانند و در نهایت برش میدهند. در آخر با سسی که تبدیل به ژله میشود میپوشانند. قطعا تصور شما از صدای خوردن این غذا کاملا درست است؛ بسیار بلند و دردناک!

خوراک سگ
بوشینتانگ، کره ی جنوبی

7- بوشینتانگ، کره ی جنوبی :

این سوپ به حرف مردم کره ی جنوبی، از نظر سلامتی بسیار خوب است. با پیازچه، شیرین بیان، تعدادی ادویه و یک ماده ی مشهور با عنوان گوشت سگ تهیه میشود. اگر چه شما در منوهای رستوران های کره ی جونوبی امروزی به سختی آن را پیدا میکنید، اما این غذا در بین نسل های قدیمی تر طرفداران خاص خود را دارد. البته همه ی مردم یک صدا تائید میکنند که این غذا بوی به شدت بد و قوی ای دارد ولی طعم آن بسیار بهتر از عطرش است!

هوتیلا
هوتیلاکوچه، مکزیک

هوتیلاکوچه، مکزیک :

کپک ذرت یک قارچ است که دانه های ذرت عادی را به تومور هایی شبیه به آپودریت مبتلا میکند. به نظر میرسد صدای خوردن و پروسه ی تبدیل آن بسیار ناخوشایند است. این غذا چیزی شبیه به یک ذرت بیمار است که باید دور بیاندازید. اما بسیاری آن را به عنوان یکی از لذایذ خوشمزه ی جهان میبینند!

در مکزیک آن را به عنوان یک ویژگی آشپز خوب و یک معیار سنمجش میدانند و به آن هوئیتلاکوچه ( خروس خفته ) میگویند. در این غذا طعم چوبین و خاکی قارچ ها احساس میشود.

آیراگ
آیراگ، مغولستان

9- آیراگ، مغولستان :

در مغولستان پیشنهاد خوردن یک لیوان شیر اسب تخمیر شده را دریافت نمودن چیز عجیبی نیست! آنها یک نوع ماده ی غذایی به نام آیراگ را تهیه میکنند. این ماده با گرفتن شیر اسبی که به تازگی مادر شده است و سپس تخمیر آن و تبدیل کردنش به مایع حاوی گاز و ترشمزه و کمی الکلی درست میشود. این مایع به طور سنتی سرد و در یک لیوان کاسه شکل سرو میشود. روغن های این غذا باید دوباره درون ظرف اصلی را پر کنند تا در وعده های بعدی استفاده شوند. این خوراک مشابه با کومیس است که در سراسر آسیای مرکزی یافت میشود.

کاسومازورو
کاسومازورو، ایتالیا

10- کاسومارزو، ایتالیا :

این خوراک معروف به ” پنیر فاسد ” است. یک ساردینیا است که از پکورینویی که فاسد است تهیه میشود. این غذا واقعا بد بو است. به طوری که همه ی ایتالیایی ها این واقعیت را قبول دارند. لارو های مگس پنیر ( پیوفیلاکاسی ) به پکورینو اضافه میشوند و در داخل آن به بلوغ میرسند و همه ی چربی ها را هضم میکنند. نتیجه ی نهایی را میتوانید همراه کرم ها یا بدون آنها سفارش دهید. نسخه های مشابه با این ماده ی خوراکی در کشور های همسایه هم وجود دارد.

مکتوک
مکتوک، گرینلند

11- مکتوک، گرینلند :

یک وعده ی غذایی سنتی اینوئیت از پوست و چربی نهنگ یخ زده است. به طور معمول به صورت خام یا ترشی سرو میشود.

کمی شبیه به آبنبات شیرین است و چندین لایه دارد : پوست ( که مثل فندق است )، چربی ( بافتی چوبیده دارد ) و لایه ی محافظ در میان آنها ( که حتی کمی بیشتر چوبیده است ).

این میلان وعده منبع خوبی از ویتامین های سی و دی ( C و D ) است.

هاکارل
هاکارل، ایسلند

12- هاکارل، ایسلند :

برای تهیه : ابتدا یک نهنگ گرینلند را خالی کنید. سپس سر آن را ببرید. آن را در یک گور عمیق قرار دهید و با شن و سنگ بپوشانید. حال موقع سرو کردن است. به افرادی که بار اولشان است توصیه میشود بینی خود را بگیرند!

تخم مرغ قرنیه
تخم مرغ قرنیه، چین

13- تخم مرغ قرنیه، چین :

اگر یک تخم مرغ فاسد پیدا میکردید، آیا آن را میخوردید ؟

کسی در چین با این وضعیت مواجه شد و زنده ماند و باعث فراگیر شدن این خوراک خاص شد! این تخم مرغ ها ( تخم مرغ های صد ساله یا کشف شده، پیدا شده ) برای ماه ها در خاک ذرس و نمک پوشانده میشوند. در این مدت رنگ آنها سبزی تیره میشود و بوی گوگرد آنها به شدت تشدید پیدا میکند.

سالو
سالو، اوکراین

14- سالو، اوکراین :

بسیاری از مردم حامی گوشت با چربی هستند. اما اوکراینی ها تصمیم گرفتند که یک گام فراتر بروند و فقط چربی را بدون هیچ گونه ماده ی دیگری سرو کنند! معمولا چربی را به صورت تکه های بزرگی خرد میکنند و یک سال در سردخانه قرار میدهند و بعد با نان رازی بزرگ و باریکی میخورند. به صورت خام یا پخته سرو میشود. در جشن های چربی اوکراین همه ی انواع آن را میتوانید پیدا کنید!

پای کله ماهی
پای استارگزی، انگلستان

15- پای استارگزی، انگلستان :

پای با ماهیانی که به آسمان نگاه میکنند! این خوراک از روستای موس هول در انگلستان نشات میگیرد و در شب تام بوکاک ( 23 دسامبر ) سرو میشود. به گفته ی افسانه ها، این مرد شجاع در قرن 16 در یک شب از شب های دسامبر در طوفان عظیمی جلو رفت و از دریا برای بقیه یک صید بزرگ آورد که برای تمامی ساکنان گرسنه کافی بود. بنابراین مهم است که سر های ماهی ها روی پای نگه داشته شوند به طوری که از پای بیرون زنده باشند تا یاد این افسانه و نماد آن بر جای بماند!

ملخ شکلاتی
ملخ شکلاتی، اسرائیل

16- ملخ ها، اسرائیل :

در سال های اخیر این منطقه از طاعون ملخ ها رنج میبرد. اما این تنها حشره ای است که به عنوان کوشر در نظر گرفته میشود. افراد این مناطق به خوردن آن روی آوردند. این ملخ ها سرخ میشوند و با شکلات آنها را میپوشانند. مردم این خوراک را در حد خوبی پذیرفتند!

بسیاری از افراد در سراسر جهان فکر میکردند که حشرات و کرم ها چیز های عجیبی برای خوردن باشند. اما در سال های اخیر این گروه از خوراکی ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. پس شگفت زده نشوید اگر در منوی رستوران های جهانی این گونه غذا ها را بیشتر دیدید!

منبع :

six teen weirdest foods world wide

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید