چهارشنبه 6 تیر 1403
خانهاخبار روزعملکرد کشورها در واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا

عملکرد کشورها در واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا

به گزارش رتبه آنلاین از Ourworldindata، هنگامی که اکثر کشورها در شروع سال 2021 واکسیناسیون عمومی را شروع کردند، همه گیری در وضعیتی مرگباری در نیم کره شمالی کره زمین قرار داشت. بنا بر آمار، فقط در ژانویه 80000 نفر در آمریکا جان خود را بر اثر  ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

همچنین با توجه به شیوع گونه‌ی جدید آفریقایی، انگلیسی و هندی ویروس کرونا، زنگ اخطار جدی در حوزه سلامت به صدا آمد.

بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت، با شروع واکسیناسیون در کشورها، تعداد واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از تعداد ابتلاها در سراسر جهان پیشی گرفته است.

Ourworldindata بر اساس آنالیز بدست آمده از مرکز آمار و تحقیقات لیستی از بهترین عملکرد کشورها در حوزه واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا منتشر کرده است.

این کشورها بهترین نرخ واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در جهان را در اختیار دارند. این آمار بر اساس تعداد افراد واکسینه شده (دوز اول ) و افراد کامل واکسینه شده (هر دو دوز) تهیه شده است.

بر اساس جمع افراد کاملا واکسینه شده و افرادی که فقط یک دور واکسن دریافت کرده‌اند کشور پرتغال با 81% در رده نخست قرار گرفته است و همچنین بر اساس تعداد افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند (دریافت دو دوز)، کشور سنگاپور با 78% در جایگاه نخست است.

 

نویسنده: شایان درویش

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید