پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزضرب‌الاجل برای تولید پوشاک/ احتمال افزایش پایه مالیاتی

ضرب‌الاجل برای تولید پوشاک/ احتمال افزایش پایه مالیاتی

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه سیاست دولت این است که در سال جاری پایه مالیاتی افزایش یابد، گفت: تولید پوشاک از طراحی تا کیف و کفش از مواردی است که در سال جاری مورد توجه جدی قرار دارد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، رضا رحمانی – معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) – امروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات این وزارتخانه پرداخت.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید و برنامه‌ریزی های صورت گرفته در این حوزه اظهار کرد: بحث پوشاک به توجه به سابقه و نیاز و پتانسیل‌های موجود در این بخش مورد توجه جدی قرار داشته و قرار است امسال تولیدات این بخش در تمام استان‌ها فعال شود و به این منظور در معاونت صنایع کوچک برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است.

رحمانی همچنین در صحبت‌های خود به اهمیت نوسازی ناوگان تجاری در کشور اشاره کرد و افزود: بحث فعال‌سازی و احیای معادن کوچک از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار قرار دارد تا بدین ترتیب شامل شکل‌گیری یک زنجیره معادل باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در طرح رونق تولید قرار بر این بوده که ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی توسط بانک‌ها تامین شود، گفت: بانک‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته و بدین ترتیب حدود ۲۸ هزار و ۵۲۹ واحد کوچک و متوسط و اخیرا گردشگری وام‌هایی در این زمینه دریافت کرده و به تازگی این رقم حتی از ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده نیز رد شده است.

وی همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه معادن اشاره کرد و گفت: در این بخش حدود ۱۰۰ هزار و ۴۵۵ مورد اشتغالزایی صورت گرفته و این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال قبلش ۱۶.۲ درصد افزایش داشته است.

رحمانی در عین حال به افزایش ۷.۹ درصدی برق واحدهای صنعتی در سال گذشته پرداخت و گفت: این موضوع به معنای آن است که فعالیت این واحدها افزایش داشته است.

وی همچنین از رشد ۲۰ درصدی ترانزیت در سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: با توجه به مجموع این موارد می‌توان به این نتیجه رسید که در سال گذشته در حوزه صنعت، معدن و تجارت و به ویژه در بخش تولیدات صنعتی و معدنی اغلب موارد با رشد همراه بوده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در عین حال اظهار کرد: از دیگر اقدامات مهم ما در سال ۱۳۹۶ موضوع اصلاح ساختارها و بهبود فضای کسب و کار بود و در زمینه‌هایی مانند توسعه سلامت اقتصادی، تجارت الکترونیک، اطلاع‌رسانی و ایجاد سامانه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی صورت گرفت که جزئیات اقدامات صورت گرفته تا تیرماه سال جاری منتشر خواهد شد.

رحمانی در ادامه صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی در خصوص مالیات پرداخت و گفت: امسال دو برنامه مهم در حوزه مالی داریم که یکی از آنها به بحث مالیات مربوط می‌شود. رئیس جمهور نیز دو هفته پیش در جلسه‌ای با مدیران ارشد دولتی تاکید کرده‌ که اینکه عنوان می‌شود هر ساله تعداد واحدهای تولیدی تا حدی افزایش پیدا کرده، مناسب ارزیابی نمی‌شود و ما باید به دنبال اصلاح روند باشیم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید