جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزافتتاح اولین کترینگ تأمین غذای بیمار کشور

افتتاح اولین کترینگ تأمین غذای بیمار کشور


اولین کترینگ تأمین غذای بیمار در کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه گرمدره استان البرز افتتاح شد. دکتر مهدی برزگر عضو هیأت امنای مؤسسه محب با اشاره به ضرورت تأمین غذای مورد نیاز بیماران در محیط استاندارد گفت: این مجموعه با هدف تأمین غذای بیماران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.با گزارش رتبه آنلاین از تاپ توریسم، وی با اشاره به ظرفیت اولیه این کترینگ که تولید روزانه ۳۰ هزار پُرس غذا است، افزود: در صورتی که تقاضا برای تهیه غذای بیماران از سوی بیمارستان‌های تهران اعلام شود، این ظرفیت را می‌توان به روزانه ۵۰ هزار پُرس غذا افزایش داد.

برزگر با تأکید بر اینکه حمل و نقل غذا با ماشین‌های دارای گرمکن و سردکن انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: ویژگی غذای بیمارستانی، سالم بودن آن است، بر این اساس تهیه غذا در این کترینگ با نظارت کارشناسان تغذیه و نیاز بیماران انجام می‌شود.

عضو هیأت امنای مؤسسه محب با بیان اینکه هر بیمار حق انتخاب دو تا سه نوع غذا را دارد، ادامه داد: بیمارانی که رژیم غذایی دارند، می‌بایست غذای آنها توسط کارشناس تغذیه در بیمارستان، تائید و سایر بیماران می‌توانند از غذاهای سالم آماده شده، استفاده کنند.

به گفته برزگر، سرمایه‌گذاری اولیه این کترینگ ۶۰ میلیارد تومان است که با توجه به الگوبرداری از کشورهای اروپایی همچون اتریش، فرانسه و آلمان انجام شده است.

وی از مزایای بهره‌برداری این کترینگ را آماده‌سازی مواداولیه غذا تا پختن آن و حذف این چرخه در بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: در صورتی که بیمارستان‌ها آشپزخانه خود را حذف کنند، می‌توان از آن غذا به عنوان بخش درمانی استفاده کرد.

عضو هیأت امنای مؤسسه محب تصریح کرد: فضای پخت در هر بیمارستان به طور متوسط ۵۰۰ مترمربع است که با توجه به توانایی این کترینگ برای تأمین غذای ۳۰ بیمارستان، امکان بهره‌برداری ۱۵ هزار مترمربع از فضای آشپزخانه‌ای این بیمارستان‌ها به فضای درمانی وجود دارد.

منبع:مهر

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید