جمعه 10 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیصعود مقصودلو به رده ۴۹ برترین شطرنج بازان جهان

صعود مقصودلو به رده ۴۹ برترین شطرنج بازان جهان

مقصودلو

پرهام مقصودلو شطرنج باز ایرانی در رده بندی زنده برترین شطرنج بازان جهان موفق شد در رده ۴۹ قرار بگیرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، پرهام مقصودلو شطرنج باز ایرانی و نفر اول ایران با ریتینگ زنده ۲۶۸۴ توانست در رده ۴۹ برترین شطرنج بازان جهان قرار بگیرد. پیش از این در رده بندی ماهانه که از سوی فدراسیون جهانی شطرنج اعلام شده بود مقصودلو با ریتینگ ۲۶۷۴ در رده ۶۱ قرار داشت.

مقصودلو در آخرین بازی های خود در مسابقات بین‌المللی شطرنج جبل‌الطارق شرکت کرده بود و در رده هشتم این رقابت‌ها قرار گرفت. با توجه به اینکه مقصودلو بعد از اعلام رنکینگ جهانی از سوی فدراسیون جهانی در بازی دیگری دست به مهره نشده این اختلاف ریتنیگ که از سوی فیده(فدراسیون جهانی شطرنج) اعلام شده به دلیل این است که نتایج و افزایش های ریتینگ مسابقات جبل‌الطارق در کارنامه شطرنج بازان اعمال نشده بود. این شطرنج باز ایرانی توانست با افزایش ۱۰ واحدی ریتنیگ خود به ریتینگ زنده ۲۶۸۴ برسد و از رده ۶۱ به رده ۴۹ جهان صعود کند.

جدول زنده رده بندی برترین شطرنج بازان جهان:

همانطور که در این جدول مشاهده می شود پرهام مقصودلو در ۱۰ بازی که در این رقابت ها داشت موفق شد ۱۰ واحد افزایش ریتینگ بین المللی داشته باشد و به رده ۴۹ شطرنج جهان صعود کند. باید دید که آیا او موفق می شود که عنوان دومین سوپر استاد بزرگی را دریافت کند؟

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید