سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیصدرنشینی شطرنج باز ایرانی در جام فجر/ جایزه ۶۰ میلیونی نه یک...

صدرنشینی شطرنج باز ایرانی در جام فجر/ جایزه ۶۰ میلیونی نه یک میلیاردی!

جام فجر

دور سوم مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فجر با صدرنشینی آرش داغلی برگزار شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، دور سوم مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فجر گرامیداشت دهه فجر و یادواره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به میزبانی چابهار پیگیری شد.

در پایان دور سوم این مسابقات آرش داغلی با ریتینگ ۲۴۲۴ با کسب ۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. مسعود مصدق‌پور، احسان قائم‌مقامی و پوریا درینی شطرنجبازان ایران هر کدام با کسب ۲.۵ امتیاز به ترتیب در رده دوم تا چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند.

در دور دور سوم این مسابقات دو شطرنج باز ایرانی در مقابل هم قرار گرفتند. مصدق‌پور و درینی دو شطرنج باز ایرانی به تساوی دست یافتند.

نتایج این مسابقات:

این مسابقات تا روز ۲۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و ۶۰ میلیون تومان جایزه نیز برای این مسابقات در نظر گرفته شده است. در این مسابقات ۲۴ شطرنج باز(۱۶ شطرنج باز ایرانی، یک شطرنج باز ارمنی، دو شطرنج باز آذربایجانی،یک شطرنج باز اسپانیایی، یک شطرنج باز اتریشی،یک شطرنج باز آمریکایی و دو شطرنج باز افغان) در ۹ دور به رقابت می پردازند.

نکته قابل توجه این رقابت ها میزان جایزه ی اهدایی به شطرنج بازان بود. فدراسیون شطرنج اعلام کرد که یک میلیارد جایزه این مسابقات است(بدون ذکر ریال یا تومان!).

در بسیاری از محافل شطرنجی و برخی از رسانه ها، از جمله ای که فدراسیون شطرنج در سایت خود درج کرده بود برداشت شد که قرار است جوایز این مسابقات حدود یک میلیارد تومان باشد!

اما مهرداد پهلوان زاده ، رئیس فدراسیون شطرنج ایران در گفتگو با ایسنا، درباره جوایز این مسابقات گفت: جایزه این مسابقات حدود ۶۰ میلیون تومان خواهد بود که نفر اول این مسابقات می تواند ۱۰ میلیون تومان را به دست بیاورد. بقیه جایزه بین نفرات برتر تقسیم می شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید