یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هااتاقی‌ها پایشان لای در دولت گیر کرده است

اتاقی‌ها پایشان لای در دولت گیر کرده است

 

مرجان‌‌‌آقاجان ز‌‌اده‌‌‌ هوشیار کاندیدای انتخابات اتاق تهران با بیان اینکه اتاقی‌ها پایشان لای در دولت گیر کرده است گفت: هیات نمایندگان اتاق تهران اعضا کار کردند، اتاق در این دوره هیچ نقطه مثبتی برای اعضای خود نداشته چه دستاوردی در این دوره داشته‌ اند، نشان ما بدهند.

به گزارش رتبه آنلاین، هوشیار در گفتگو با «اتاق نیوز» ضمن انتقاد تند از عملکرد اتاق تهران در این دوره اظهار داشت: اتاقی ها پایشان لای در دولت گیر کرده و در حالی که رسالت اتاق بازرگانی ایستادن در برابر دولت است ما شاهد اطاعت هیات نمایندگان از دولت بودیم و در خصوص دستاوردهای این دوره برای من سوال است که اتاق تهران در این دوره چه دستاوردی داشته نشان ما بدهد، چیزی که ما در این دوره شاهد بودیم چیزی نبود جز سفر روسای اتاق با هیات دولت، رانت اطلاعات دولت و ثبت شرکت های خودشان بوده  که همگی موید این مطلب است که صدر نشینان بر مسند اتاق بازرگانی تهران تنها برای خودشان کار کردند .

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران استرالیا اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اتاق در دوره هشتم نقطه مثبت چشمگیری  برای اعضای خود نداشته افزود: بیشتر افراد هیات نمایندگان اتاق با حمایت دولت بوده و مجموعه هایی خصوصی و دولت پشتیبان این افراد انتخاب شدند.

وی در خصوص دوره نهم اظهار داشت: دوره نهم باید دست رانتی ها کوتاه شود و هرچند درانتخابات کنونی آنهایی که حضور ندارند و ثبت نام نکردند آدم هایشان را فرستاده اند ولی در این دوره باید تلاش شود افراد مستقل و غیر وابسته و کسانی که کارنامه صحیحی دارند به در انتخابات بمانند و در بررسی صلاحیت کاندیداها کارت بازرگانی و واردات و صادارت آنها لحاظ شود زیرا بسیاری با کارت بازرگانی دیگران کار کرده اند و کارت خود را تمدید کرده اند .

هوشیار تصریح کرد: بازرگانی که حتی یک جنس وارد و صادر نکرده چگونه می تواند درد فعالان اقتصادی را بفهمد، معیار انتخاب باید افراد صد در صد فعال باشند اگر ما براساس آمارها میگوئیم اقتصاد ما خوابیده چگونه در این چهار ساله وضعیت خراب اقتصادی 3000 کارت جدید صادر کرده ایم پس مطمنا سناریوی پشت این قضیه است زیرا یک طرف وضعیت اقتصادی کنونی گزارشات دولت، وضعیت معاش مردم و گزارشات بین المللی که نشان از بحران در اقتصاد دارد و طرف دیگر داستان فعالیت بالای بخش خصوصی با صدور کارت ها مؤید ناهماهنگی موضوعات است.

وی افزود: از افردای که مسئولیت اداره اتاق را برعهده دارند بخواهیم که آیا شما برگ سبز واریز نامه صادراتی دارید؟ نمی شود در این میان هم به نفع اعضا کار نکنید هم در اتاق بازرگانی و راس امور باشید تمام این ها پیاده سازی یک سیستم فیلترینگ قبل از گزینش و انتخاب را می طلبد .

این فعال اقتصادی کشور با بیان اینکه گذشته ی هر فرد به خوبی نشانگر آینده آن فرد است اظهار داشت: ابتدا کارنامه افراد و هدف آنها از عضویت در اتاق باید بررسی کرد و ما باید صدای بخش خصوصی برای دولت و مجامع تصمیم گیرنده چون مجلس باشیم اتاق بازرگانی باید دارای قدرت باشد و این قدرت را ما باید کسب کنیم، روسای اتاق بازرگانی باید در تصمیمات خود اعضا را مشارکت دهند نه اینکه هیات نمایندگان با نام امنیتی بودن حق کسب اطلاعات را از اعضا بگیرد و این اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار ما قرار گیرد .

وی در پاسخ به سوال ما در خصوص ائتلاف منتخب خود در انتخابات اظهار داشت: من در دوره قبلی انتخاتبات هم کاندید شدم و چون درابراز نظر خود بسیار صریح هستم با ائتلافی همراهی میکنم که کمترین فساد را دارد و اهمیتی نمی دهم که رای بیاورم یا خیر، نمی خواهم بعد از انتخابات همه مرا با دست نشان دهند که با تقلب انتخاب شده ام .

هوشیار با اشاره به اینکه اکنون وقت آن است که پیشکسوت ها  از پست های خود کنار روند و در مقام مشورتی قرار بگیرند  افزود: ما درکشور با بحران مدیریت مواجه نیسیم که هر فرد تا هر چند دوره ای که رای بیاورد صرف نظر از سن در آن مسند بنشیند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت 40 سال کجا گزارش عملکرد ارائه شده؟ اگر گزارشی بوده آیا این گزارش نباید چاپ شود و در اختیار همگان قرار گیرد، ما باید بدانیم اتاق چکار میکند، چرا اتاق بازرگانی هم مانند مجلس تصمیمات خود را منتشر نمی کند .

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و استرالیا خاطر نشان کرد: با وجود اینکه 18 سال بازرگان هستم  حتی یک ریال دولتی دریافت نکردم و همیشه دستم روی زانوی خودم بوده و به همین علت میتوانم صریح انتقاد کنم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید