چهارشنبه 6 تیر 1403
خانهاسلایدر اصلیشاغلان کدام کشورها بالاترین دستمزد را می گیرند

شاغلان کدام کشورها بالاترین دستمزد را می گیرند

تعین دستمزد نیروی کار در آستانه سال جدید در تمامی کشورها رواج دارد . در اغلب کشورها نرخ مشخصی برای افزایش دستمزدها در نظر گرفته می‌شود  که این نرخ متناسب با نرخ تورم انتظاری برای سال جدید است.هدف از اعلام این نرخ این است که افراد شاغل در بخش‌های مختلف بتوانند  تصویر درستی از توانایی مالی خود در سال جدید و قدرت خریدشان داشته باشند و برنامه‌ریزی‌های مالی خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از گزارش دستمزدهای سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی، در سال ۲۰۱۷ میلادی افراد شاغل در کشور لوگزامبورگ بالاترین دستمزد را دریافت می‌کردند. بامحاسبه متوسط دستمزدهای دریافتی توسط نیروهای شاغل بر مبنای برابری قدرت خرید و  واحد دلار امریکا ، متوسط دستمزد هر نفر در کشورهای اروپای غربی برابر با ۶۳ هزار دلار در سال بوده است. این در حالیست که متوسط دستمزد در کشورهای امریکا و سوییس  در مرز ۶۰ هزار دلار قرار داشت و در کشور مکزیک مردم به طور متوسط ۱۵ هزار دلار در هر سال دستمزد کسب می‌کردند.

بر مبنای این گزارش در سال  ۲۰۱۷ میلادی متوسط دستمرد  مردم در لوگزامبورگ برابر با ۶۲ هزار و ۶۳۶ دلار امریکا بود و این کشور توانست جایگاه اول را در میان کشورهایی که مردم در آن بالاترین دستمزد را دارند کسب کند.

امریکا در این رده‌بندی جایگاه دوم و سوییس جایگاه سوم را داشت و متوسط دستمزد سالانه مردم در این دو کشور به ترتیب ۶۰ هزار و ۱۵۴ دلار امریکا و ۶۰ هزار و ۱۲۴ دلار امریکا بود .کشورهای دیگر این فهرست استرالیا و ایرلند و کانادا بودند. در سال ۲۰۱۷ میلادی متوسط دستمزد  مردم در کانادا برابر با ۴۸ هزار و ۴۰۳ دلار اعلام شدو کشورهای آلمان و فرانسه و بریتانیا در رده های بعدی بودند.

کشورهایی که شاغلان آن بالاترین دستمزد را در سال ۲۰۱۷ دریافت کردند
رتبهنام کشورمتوسط درآمد سالانه(دلار امریکا)
۱لوگزامبورگ۶۲ هزار و ۶۳۶ دلار
۲امریکا۶۰ هزار و ۱۵۴ دلار
۳سوییس۶۰ هزار و ۱۲۴ دلار
۴استرالیا۵۲ هزار و ۶۳ دلار
۵ایرلند۵۱ هزار و ۶۸۱ دلار
۶کانادا۴۸ هزار و ۴۰۳ دلار
۷آلمان۴۶ هزارو ۳۸۹ دلار
۸فرانسه۴۲ هزار و ۹۹۲ دلار
۹بریتانیا۴۲ هزار و ۸۳۵ دلار
۱۰اسپانیا۳۷ هزار و ۳۳۳ دلار
۱۱لهستان۲۵ هزار و۲۹۱ دلار
۱۲مکزیک۱۵ هزار و ۳۱۱ دلار

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید