پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز بورس (۹۹/۰۵/۰۸)

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز بورس (۹۹/۰۵/۰۸)

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز بورس (۹۹/۰۵/۰۸)

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش بازار بورس در این گزارش جمع‌آوری شده است.

به گزارش رتبه آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، بازار امروز (چهارشنبه) با فشار فروش در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرده است. بانکی‌ها امروز بامعاملاتی نسبتا مثبت شروع به کار کردند. وتجارت و وبصادر از نماد‌های پر عرضه‌ی گروه‌اند. دی٬ وسینا٬ وملل٬ وگردش و وشهر با افزایش قیمت داد و ستد می‌شوند. وخاور و وزمین از جمله نماد‌های متعادل‌اند.

بیشترین صف خرید مربوط به نمادهای پترول با ۳۴۹ میلیون سهم، ونیکی با ۳۱۲ میلیون سهم، ولپارس با ۲۴۳ میلیون سهم، بزاگرس با ۲۱۶ میلیون سهم و سامان با ۱۷۵ میلیون سهم است.

محصولات شیمیایی امروز نوسانی داد و ستد می‌شوند. پترول٬ شلرد٬ شصدف٬ شبصیر٬وپترو و شکربن با افزایش تقاضا همراه‌اند. شیران٬شغدیر٬ شلرد٬ مارون٬ شخارک و شفن با افت قیمت همراه‌اند. قرن و کلر متعادل‌اند.

خودرویی‌ها امروز نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. خمحرکه٬ خزامیا٬ ختوقا٬ ورنا٬ ختور٬ ختراک٬ خشرق٬ خفنر و خکار با افت قیمت معامله می‌شوند. خریخت٬ خپویش٬ خکمک٬ خچرخش و خمحور با افزایش قیمت همراه‌اند. خاهن متعادل است.

در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۳۵ هزار و ۲۶۵ واحدی (۱.۸ درصد) روی پله یک میلیون و ۹۰۶ هزار واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۲ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۱۹۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آنها افزایش یافته و ۲۰۱ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه رقمی در حدود ۲۵ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های وغدیر، فولاد و شتران در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به شش هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۱۰ جمع صف‌های خرید به حدود شش هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید ونیکی، پترول و سامان به چشم می‌خورد؛ گفتنی است حجم صف سرمایه‌گذاری ملی ایران به ۳.۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش شپنا، شتران و وبصادر در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان (۴۹ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان (۷۷ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۷ نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۵ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

 گروه سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین سفارشات خرید را با برآیند ۸۷۵ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه فرآورده‌های نفتی با فشار فروش سه هزار و ۲۷۵ میلیارد تومانی همراه است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید