چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسردرگمی بورس‌بازان در برابر «بایدن»

سردرگمی بورس‌بازان در برابر «بایدن»

به گزارش رتبه آنلاین از کاماپرس، بحث قیمت ارز و نسبت آن با قیمت سهام از جمله مباحثی است که این روزها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و نقطه نظرات متفاوتی در این باره ابراز می شود.

فرشاد به آبادی کارشناس بورس و مدیر توسعه بازار سبدگردان آرمان اقتصاد در این باره به نود اقتصادی گفته است: به نظر می رسد قیمت اغلب سهام شرکت ها در بورس با نرخ دلار ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان هماهنگ شده است.

وی با بیان این که موج هیجانی در بازار کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: بازار هنوز به ثبات نرسیده و سهامداران به محض آن که یک روز بازار مثبت می شود شروع به نقد کردن سهام می کنند و سهام خود را حتی با ضرر می فروشند.

سردرگمی سهامداران در برابر انتخاب بایدن

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که سایه انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران هر روز سنگین تر می شود، افزود: بیشتر افراد هیچ تحلیلی از این که اگر بایدن انتخاب شود چه اتفاقی در انتظار اقتصاد ایران است، ندارند و دچار سردرگمی هستند.

به آبادی تصریح کرد: با انتخاب بایدن موضوعات مهمی مثل بازگشت به برجام و تحریم های نفتی در هاله ای از ابهام است.

وی بیان کرد: معاملات کنونی در بازار سرمایه با قیمت دلار زیر ۲۰ هزارتومان انجام می شود. نرخ دلار با انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا هم تغییر نخواهد کرد. با ریزش احتمالی قیمت دلار بخشی از نوسان گیران بازار دلار به سمت بازار سرمایه حرکت خواهند کرد. با تثبیت قیمت دلار بر روی ۲۵ هزارتومان شاخص کل به راحتی به مرز سه میلیون واحد خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید