یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسخنان مسئولان، نمک بر زخم سهامداران

سخنان مسئولان، نمک بر زخم سهامداران

سخنان مسئولان، نمک بر زخم سهامداران

مصاحبه‌های اخیر مسئولان نمک بر زخم سهامداران است چرا که هیچ تدبیر، برنامه و سیاست مشخصی برای سهامداران ایجاد نمی‌شود و در صورت ادامه این رویه، شاهد افت بیشتر و طبعات بسیار بسیار سنگین اجتماعی در روز‌های آتی خواهیم بود.
به گزارش رتبه آنلاین، علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین در بررسی وضعیت بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: نوسانات بازار طبیعی بوده و افت وخیز سهام جزو لاینفک بازار سرمایه است، اما آنچه که طی دو هفته جاری رخ داد را نمی‌توان “نوسان ” نامید، بلکه به تعیبری می‌توان آن را بی تدبیری، تصمیمات نادرست و ایجاد بی اعتمادی و ترس در میان سهامداران دانست.
وی ادامه داد:در طلایی‌ترین سال بازار، نگاهی خوب و مثبت ایجاد شد و نشانه آن اعتماد و حضور صد‌ها هزار نفری در بازار سرمایه است، اما بی اعتمادی تنها در یک لحظه ایجاد شده و طی یک هفته اخیر، شرایط را برای خروج افراد ازبازار سرمایه فراهم کرد که چه از روی عمد صورت گرفته باشد و چه بدون هیچ قصدی، باید این مشکل به یکباره حل شود.
این کارشناس بازار سرمایه مصاحبه‌های اخیر مسئولان را نمک بر زخم سهامداران دانست و گفت: هیچ تدبیر، برنامه و سیاست مشخصی برای سهامداران ایجاد نمی‌شود که در صورت ادامه این رویه، شاهد افت بیشتر و طبعات بسیار بسیار سنگین اجتماعی در روز‌های آتی خواهیم بود.
قدرتی در خصوص سهام ارزنده این روز‌های بازار اظهار کرد: اتفاق فاندامنتال و اساسی در سودآوری شرکت‌ها به چشم نمی‌خورد و تنها اختلاف نظر و دامن زدن به آن‌ها و بی تدبیری در جریان است لذا برخی سهام با پتانسیل از جمله معدنی‌ها، فلزی ها، پالایشگاهی، پتروشیمی و بانکی مانند گذشته ظرفیت‌هایی برای سرمایه گذاری دارند، اما متاسفانه اتفاقات اخیر سهام پرپتانسیل را با آتش اٌفت کل بازار سوزاند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید