سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیروزهای خنثی در بازار ارز

روزهای خنثی در بازار ارز

روزهای خنثی در بازار ارز

معامله گران تا انتخابات ریاست جمهوری ایران در بازار ارز چگونه معامله کنند؟ پیران بازار به این سئوال پاسخ داده‌اند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد نیوز، حجم معاملات دلار را تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاهش دهید؛ این مهم‌ترین توصیه‌ای است که در روزهای اخیر، بازیگران با تجربه بازار بر آن تاکید می‌کنند. از نگاه این دسته از معامله گران، ممکن است طی ماه‌های آتی بخشی از منابع ارزی ایران آزاد و از این منابع، برای پایین آوردن قیمت دلار استفاده شود.

به باور آن ها، زمانی که چنین ریسکی در بازار وجود دارد، نباید ریسک زیادی برای معامله دلار انجام داد. با این حال، دسته دیگری از بازیگران ارزی اعتقاد دارند که هر چقدر از آغاز فعالیت دولت بایدن بگذرد و مذاکره‌ای بین ایران و امریکا صورت نگیرد، سمت و سوی انتظارات تغییر خواهد کرد و سفته بازان به‌تدریج به بازار بازخواهند گشت.

آنها باور دارند، بهتر است معامله گران میان مدت کار در صورت برگشت دلار به محدوده‌های ۲۱ الی ۲۲ هزار تومانی، بخشی از خریدهای خود را انجام دهند. این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که با تجربه‌های بازار، انتظار ارزپاشی مقطعی قبل از انتخابات ایران را دارند و برگشت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان را انتظار می‌کشند.

روزهای خنثی در بازار ارز

در روزهای اخیر، بازار بعضا نشانه‌های افزایشی را جدی گرفته است و گاهی اوقات نیز با کاهشی‌ها همراه شده است. با این حال، این نوسانات هنوز سیگنال مشخصی به بازار برای حرکت آتی دلار ارسال نکرده‌اند. بازار در شرایط کنونی، به مرز ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برای صعود حساس است و در برابر نزول به زیر کانال ۲۱ هزار تومانی نیز مقاومت می‌کند.

هر کدام از این محدوده‌ها شکسته شوند، آینده انتظاری قیمت دلار را تا حدی تاثیر قرار خواهند داد. روز یک شنبه اسکناس امریکایی نتوانست به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان برود، اتفاقی که مطابق با انتظارات بود. امروز بازار تعیین می‌کند که می‌تواند وارد فاز صعود جدی شود یا بار دیگر به سوی نرخ‌های پایین تر قدم برخواهد داشت. در بازار درهم نیز فعلا دو نقطه ۶ هزار و ۵۰۰ و ۵ هزار و ۸۰۰ تومان از اهمیت زیادی برخوردارند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید