یکشنبه 8 مهر 1403
خانهاسلایدر اصلیرهگیری نیروی نظامی کشورها در خارج از مرزها

رهگیری نیروی نظامی کشورها در خارج از مرزها

کشورهای مختلف نیروهای نظامی خود را به خارج از مرزهای کشور می‌فرستند تا در اجرای عملیات‌های مختلف شرکت کنند. گاهی این عملیات مقابله با نیروهای متخاصم در یک کشور است و گاهی تلاش برای برقراری صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم است . ولی این تنها دلیل حضور نیروهای نظامی یک کشور خارجی در کشور دیگر نیست. در برخی موارد نیروهای نظامی یک کشور برای آموزش و استفاده از تجهیزات آموزشی از کشور خارج می‌شوند که بهترین نمونه از این قبیل کشورها سنگاپور است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از موسسه مطالعاتی pwc ، کشور امریکا بیشترین شمار نیروها را در خارج از مرزهایش دارد. از طرف دیگر سهم نیروهای نظامی امریکایی  فعال در خارج از امریکا به کل نیروهای نظامی این کشور هم بیش از دیگر کشورهای دنیا است. در سال قبل ۱۴.۹ درصد از نیروهای نظامی امریکا در کشورهای دیگر بودند. تجهیزات و نیروهای نظامی امریکا در خاورمیانه بیش از دیگر مناطق است.

همچنین با وجود اینکه در مورد حضور زیاد نیروهای نظامی روسیه در دیگر کشورها به خصوص در کشورهای درگیر جنگ در خاورمیانه سخنان زیادی مطرح می‌شود ولی مطالعات نشان می‌دهد  که این کشور تنها ۶.۷ درصد از نیروهای نظامی‌اش را در خارج از مرز درگیر کرده و ما بقی برای انجام وظیفه که تامین امنیت داخلی است در کشور روسیه فعال هستند .

کشور فرانسه هم یکی دیگر از کشورهایی است که تعهدات نظامی زیادی در افریقا و خاورمیانه دارد و در سال قبل بالغ بر ۳ هزار نفر از نظامیان فرانسوی در افریقا و خاورمیانه حضور فعال داشتند . طبق گزارش‌های موجود ۸.۹ درصد از نیروهای نظامی کشور فرانسه  در خارج از مرزهای این کشور فعالیت می کنند.

فرانسه در رده‌بندی کشورهایی که بیشترین سهم نیروهای نظامی‌شان در خارج مرزهایشان فعالیت می‌کنند جایگاه سوم را دارد و ترکیه در این رده‌بندی  بالاتر از فرانسه است . در سال قبل ۱۳.۲ درصد از نیروهای نظامی ترکیه در خارج از این کشور حضور داشتند.

کشورهای بریتانیا و قطر و روسیه در این رده‌بندی جایگاه چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند و امارات هفتمین کشور این فهرست است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید