دوشنبه 9 مهر 1403
خانهخبراقتصادیراستاد: هیچ مستندی از خاموش بودن سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای وجود ندارد

راستاد: هیچ مستندی از خاموش بودن سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای وجود ندارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازگشایی آن در چین صورت می‌گیرد و سه ماه طول می‌کشد تا گزارشی در این خصوص اعلام شود.
به گزارش رتبه آنلاین، محمد راستاد در نشست خبریکمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی در رابطه با این‌که موقعیت‌یاب کشتی آیاخاموش بوده است؟ اظهار داشت: هیچ مستندی در رابطه با خاموش بودن سیستم موقعیت‌یابماهواره‌ای وجود ندارد. این سیستم امروز متداول و رایج است و به طور قطع و یقین دوکشتی از این سیستم استفاده می‌کردند.

وی افزود: از سوی دیگر، در جعبه سیاه نفت‌کش این اطلاعاتکاملا قابل استخراج است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: یک‌سریتجهیزاتی که روی کشتی‌ها هستند که سیستم شناسایی خودکار است. وقتی کشتی‌ها اینسیستم را روشن می‌کنند، ایستگاه‌های ساحلی امکان رویت آنها را دارند. این کشتی درزمان 158 مایل دریایی از ایستگاه‌های ساحلی فاصله داشته و تا فاصله 25 مایلی ازساحل امکان ردیابی وجود دارد، بنابراین AIS یا سیستم شناسایی خودکار آن قابلردیابی نبوده است.

راستاد عنوان کرد: یکی از مستندات برای بررسی حادثه، جعبهسیاه است که این جعبه توسط تمام ذینفعان و با حضور آن باز می‌شود. بازگشایی آن درچین صورت می‌گیرد و سه ماه طول می‌کشد تا گزارشی در این خصوص اعلام شود.

وی متذکر شد: هیچ‌گونه مستنداتی درباره خاموش بودنجی.پی.اس وجود ندارد. هر دو کشتی از این امکان معمول خود استفاده می‌کردند و از طریقاطلاعات جعبه سیاه این قابل اثبات است.

 

 

ادامه دارد…

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید