شنبه 24 شهریور 1403
خانهاخبار روزدمای متوسط کشور های آسیایی

دمای متوسط کشور های آسیایی

در این گزارش تیم رتبه آنلاین بر این رو بود تا کشور های آسیایی را بر اساس دمای متوسط هر کشور رتبه بندی کند. در پی این بررسی ها از سایت tranding economocs که در این زمینه فعالیت دارد استفاده نمودیم. امید است تا نگاهی بر این اطلاعات داشته و از وضعیت جهانی آب و هوا آگاه شوید. همچنین شایان ذکر است که در روز های آتی میتوانید اخبار وضعیت آب و هوایی بقیه قاره ها را هم از رتبه آنلاین دریافت کنید.

دمای متوسط چیست ؟

دمای متوسط همان مجموع جبری دماها است که اگر برای یک کشور باشد، دمای برخی نقاط از کشور اندازه گیری شده و در نهایت جمع جبری میشوند تا دمای متوسط آن کشور در بیاید.

هر چه بیشتر به سمت بخش های کویری و شرجی بروید دمای هوا بیشتر میشود و هرچقدر به سمت کوه یا دشت بروید هوای سرد تری را تجربه خواهید کرد.

برای هر کشور جداگانه از شهر های مختلف عددی از دما جمع آوری میشود. خود این عدد با بررسی نقاط مختلف آن شهر و محله های مختلف در زمان های گوناگون پدید می آید. در نهایت همه ی کشور ها به یک عدد میانگین منحصر به فرد میرسند و در لیست رتبه بندی شرکت میکنند.

آمار به تفکیک :

در ادامه گزارشی تصویری از دمای میانگین هرکدام از کشور های آسیایی ارائه میشود. در این رده بندی میتوان ایران را در جایگاهی نسبتا خنک پیدا کرد. با متوسط میانگین 19.3 به عنوان میانگین دمای امروز و 19.23 به عنوان میانگین اعلام شده قبلی، ایران را در جایگاهی به نسبت سرد تر میبینیم.

همچنین بخوانید : میانگین دمای کشور های اروپایی!

منبع : tradingeconomics.com

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید