یکشنبه 18 شهریور 1403
خانهاسلایدر اصلیدرآمد ایران از توریسم به ۲۸۸۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد

درآمد ایران از توریسم به ۲۸۸۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد

پس از شروع مذاکرات هسته‌ای در سال ۲۰۱۳، ایران به بازسازی صنعت گردشگری خود پرداخت و تلاش کرد تا سهم درآمد این صنعت در اقتصاد را افزایش دهد. مسافران غربی  در حال حاضر فرصت بیشتری برای سفر به ایران دارند و این مساله مزیت‌های اقتصادی زیادی برای ایران ایجاد کرده است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سایت استاتیستا،در سال ۲۰۱۱ میلادی ۳.۲۹ میلیون توریست بین‌المللی به ایران سفر کردند و ایران از صنعت توریسم توانست ۳۴۴.۷۴ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کند.  ایران در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی  توافق اقدام مشترک را بعد از سالها مذاکره و تلاش پی در پی امضا کرد. در این سال ایران از صنعت توریسم۶۰۲.۰۲ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد که نسبت به سال ۲۰۱۱ با رشد ۷۵ درصدی همراه بود.

در اکتبر سال ۲۰۱۵ ایران توانست برنامه جامع اقدام مشترک را امضا کند و توافق هسته‌ای به طور رسمی مورد قبول و امضای طرفین قرار گرفت. در این سال ایران از  صنعت توریسم ۸۳۳.۳۷ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد. روند رشد درآمد ایران از صنعت توریسم ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران توانست ۹۷۳.۸۸ هزار میلیارد ریال و در سال ۲۰۱۷ میلادی  ۱۰۶۶.۸۴ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد. در سال۲۰۱۶ میلادی  ۵.۵۵ میلیون توریست  بین المللی وارد ایران شدند که نسبت به سال قبل از آن با رشد ۱۱.۵ درصدی همراه بود و با توجه به روندی که هم اکنون مشاهده می شود تا انتهای دهه جاری میلادی از مرز ۷ میلیون نفر خواهد گذشت.

انتظار می‌رود در صورت تداوم اجرای توافق  هسته‌ای  و تسهیل روند صدور ویزا برای متقاضیان سفر به ایران تا سال ۲۰۲۷ میلادی ، اقتصاد این کشور بتواند ۲۸۸۲.۶۹ هزار میلیارد ریال از صنعت توریسم درآمد کسب کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید