سه‌شنبه 1 خرداد 1403
خانهخبرورزشیتقابل تیم بدون ستاره بسکتبال ایران با استرالیا

تقابل تیم بدون ستاره بسکتبال ایران با استرالیا


پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی بسکتبال از جمعه برای ایران آغاز می‌شود و ملی‌پوشان در اولین دیدار خود در ملبورن به مصاف استرالیایی می‌روند که حضورش در جام‌جهانی را تقریبا قطعی کرده‌است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا،  تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیبی جدید و بدون ستاره‌هایی چون حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی راهی ملبورن شده و قرار است جمعه در اولین دیدارش از پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی بسکتبال در سال ۲۰۱۹ برابر استرالیا به میدان برود.

آسمان‌خراش‌های ایران شانس زیادی برای جهانی شدن دارند اما بعد از باختی که برابر ژاپن داشتند کارشان دشوار شده و اکنون در این پنجره دو دیدار حساس پیش‌رو دارند. اتفاق‌هایی که درون تیم افتاد و ماجراهای کادرفنی و صحبت‌های سرپرست تیم باعث شده تا تیم ملی چهره‌ای جدید پیدا کند و بدون ستاره‌ها به ملبورن و سپس به مانیل سفر کند.

روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، آرن داوودی، نوید رضایی، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی ۱۲ بازیکن تیم ملی هستند.

در این مدت صحبت‌هایی از حضور آرون گرامی‌پور در کنار تیم ملی نیز مطرح شد اما فدراسیون و کادرفنی خبری تکمیلی درباره شرایط او اعلام نکرد و وضعیتش مشخص نیست.

تیم ملی بسکتبال ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه جمعه به وقت تهران برابر استرالیا بازی خواهد کرد و سپس این کشور را به مقصد فیلیپین ترک می‌کند تا دوازدهم آذر برابر فیلیپین به میدان برود که دیداری بسیار حساس‌تر برای بسکتبال ایران به حساب می‌آید.

ایران و استرالیا در فینال رقابت‌های کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷ برابر هم به میدان رفته‌اند که ترکیب تیم استرالیا تقریبا همان است و تیم ملی ایران نیز چند تغییر داشته‌است.

تیم ملی ایران در آن مسابقه با نتیجه ۷۹ بر ۵۶ برابر استرالیا تن به شکست داد.

تیم ملی بسکتبال ایران هم‌اکنون با ۶ برد و ۲ باخت در رده دوم گروه F انتخابی جام‌جهانی قرار دارد.

پس از مرحله نخست رقابت‌های انتخابی، تیم‌ها در دو گروه شش تیمی تقسیم شدند که سه تیم اول هر گروه به همراه بهترین تیم چهارم سهمیه جام‌جهانی می‌گیرند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید