شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهگفت‌وگوتحلیل یک اقتصاددان از پاسخ موشکی ایران به آمریکا

تحلیل یک اقتصاددان از پاسخ موشکی ایران به آمریکا

انتقام سخت

به گفته یک کارشناس اقتصادی، اقدام ایران در موشک باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، بهانه‌ای خواهد بود تا شاهد خروج آمریکا از پایگاه‌هایش در منطقه خاورمیانه باشیم و از این موقعیت هم می‌توانیم از جنبه سیاسی برای کشور امنیت ایجاد کنیم و هم از بعد اقتصادی بازار بزرگی در منطقه ایجاد کنیم تا زمینه رفاه و پیشرفت اقتصادی همه مردم فراهم شود.

به گزارش رتبه آنلاین، جعفر خیرخواهان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درگذشته منطقه خاورمیانه مورد توجه و طمع قدرت‌های بزرگ بوده و در این منطقه شاهد دخالت‌های آن‌ها بوده‌ایم، اظهار کرد: ایران به عنوان یک قدرت قدیمی و دارای یک تمدن بزرگ در این منطقه، باید از نظر نظامی و دفاعی قدرت لازم را پیدا می‌کرد که خوشبختانه در این مسیر وارد شده‌ایم و این اقدام با ارزشی است.

وی با بیان اینکه توان نظامی ما باید متکی به قدرت اقتصادی و تولید ثروت باشد خاطرنشان کرد: حضور اخیر آمریکا در خاورمیانه از سوی برنامه‌ریزان و سیاستمداران آن‌ها توجیهی ندارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین ‌الاسد آمریکا در عراق، عاملی برای خروج آن‌ها از منطقه خواهد بود، ادامه داد: زمانی که آمریکا از منطقه خارج ‌شود، برای کشورهایی که به آن وابسته بوده‌اند خلأ ایجاد می‌شود که این فرصت خوبی برای ایران است. در این زمینه باید علاوه بر تقویت جنبه‌های اسلامی، بر تقویت تمدن تاریخی ایران و فرهنگی خودمان در منطقه کار کنیم.

مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به لقب گرفتن سردار سپهبد سلیمانی به سردار دل‌ها، اظهار کرد: باید بتوانیم در منطقه غرب آسیا، بر دل‌های همه مردم این منطقه حکومت کنیم که به این روش قدرت نرم گفته می‌شود. لازم به ذکر است که در این موقعیت می‌توان از سرمایه‌های عظیم و غنی که ایران در اختیار دارد استفاده کرد تا تمدن، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی گسترش پیدا کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید