یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبورس هفته را طوفانی آغاز کرد / سهامداران حدود ۴ درصد دیگر...

بورس هفته را طوفانی آغاز کرد / سهامداران حدود ۴ درصد دیگر سود کردند

بورس هفته را طوفانی آغاز کرد / سهامداران حدود ۴ درصد دیگر سود کردند

شاخص کل بورس که هفته گذشته با رشد ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحدی توانسته بود مجددا به کانال یک میلیون واحدی بازگردد، در معاملات امروز نیز به رشد کمتر از ۴۰ هزار واحد رضایت نداد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سرمایه در انتهای معاملات امروز موفق شد با رشد ۳٫۹۲ درصدی، ۴۰ هزار و ۳۲۲ واحد به ارتفاع خود اضافه کند و به سطح یک میلیون و ۶۸ هزار و ۸۶۰ واحد برسد.

شاخص کل هم وزن نیز که آخرین روز معاملاتی هفته گذشته را با رشد ۹ هزار واحدی به پایان برد، رشد خود را در پی معاملات امروز به ۱۰ هزار و ۳۷۳ واحد رساند و با بازدهی مثبت ۳٫۱۴ درصدی موفق شد فاصله خود با کانال ۳۵۰ هزار واحدی را کمتر کند.

اگرچه کارشناسان برترین گروه‌های صنعت این هفته را گروه‌های پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی عنوان کردند اما برای اولین روز از معاملات سه گروه خودرو، بانک و غذایی به جز قند توانستند این جایگاه را تصاحب کنند.

سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۳۰۱۶، ۲۴۵۲ و ۱۹۹۰ واحد بیشترین تاثیر را در ثبت رکورد امروز شاخص داشتند، در کنار آنها شستا، کگل وبملت و اخابر هر کدام تاثیر مثبت بالای ۱۱۰۰ واحد را به ثبت رساندند.

تعداد معاملات امروز نیز به یک میلیون و ۱۱۴ معامله رسید که طی آن ۹ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۷٫۷ هزار میلیارد تومان خرید و فروش شد که در نتیجه ارزش بازار به ۴۰۰۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید